Drivverk påAudi 90 7a type 89 med 01E

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvilke akslinger jeg trenger for å kjøre med AAN (Enkelmasse svinghjul) og 01E i en Audi 90 20v 7a med standard drivverk pr idag?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger drivakslinger fra s2/rs2. Eventuelt kan du flytte over flenser fra 01a kassen til drivakslinger. Diameter på indre drivledd på s2/rs2 er 108mm mot 100mm på girkassen fra 90'n. Ellers må du bytte mellomakslingen til en fra type 85 quattro eller s2 coupe fra 93 og nyere med motorkode aby. Du kan også korte inn fremre del av mellomakslingen om du har verktøy til dette. 01e mellomakslingen er ca 4cm kortere enn 01a mellomakslingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for utfyllende svar !!!

Fikk egentlig svar på alt jeg lurte på, men er vel ikke så enkelt å få i s2/rs2 drivverk i sikkert?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nok ut av landet. kryr av de på s2forum.com. Koster fort litt, regn med å betale 5-6k for et sett. Bytter du navnene i girkassa fra org kassa kan du forresten bruke drivakslene du har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.