Permanent deaktivere start / stopp system på MQB

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette? Regner med systemet er tålelig likt på MQP plattformen. Octavia, Golf og A3 skal være ganske lik tror jeg.

Fra Briskoda:

· Go to Module 19 (Can Gateway)

· Adaption

· Go to Kanaal: Start_stop_voltage_limit

· change to 12.1V ( standaard is 7.6V)

The Start-Stop will show as disabled because the energy requirement from the car is too high, which is not an error but a valid reason for SS to be disabled.

Dette må gjøres med Vac Can Pro. (Available with VCP (Vag Can Pro) as an OCF (One Click Function))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å slippe systemet, men vet ikke om jeg hadde taklet å kjøre med en A med strek over hele tiden ..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste en plass at man kunne endre temp.verdi via vagcom. Sette den til feks 50, slik at den ikke er aktiv før over 50grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint å slippe systemet, men vet ikke om jeg hadde taklet å kjøre med en A med strek over hele tiden ..

Tror ikke det symbolet er på Skoda ;)

Leste en plass at man kunne endre temp.verdi via vagcom. Sette den til feks 50, slik at den ikke er aktiv før over 50grader.

Har skrevet om det med temperaturending på Bilforumet, innlegg #9

http://www.bilforumet.no/topic/291787-mulig-a-deaktivere-startstop-system/

Takker for infoen gutter og tusen takk for link Hermann, dette skal prøves.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det symbolet er på Skoda ;)

Er det der de sparer pengene : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.