99 Passat AFN 1.9Tdi effekt tap

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så inn i turbo så håper på noen svar her.

Har en 99 Passat AFN motor 1.9Tdi (ikke pumpedyse) som har gradvis mistet effekt. Høsten 2015 begynte bilen å kutte turbotrykk når jeg skulle kjøre forbi andre biler og fikk opp feil på (Manifold inlet boost pressure valve). Fikk prøve en helt ny fra Møller og problemet ble ikke borte, men deleansvarlig ville at jeg skulle prøve en ny i tilfelle produktfeil. Feilen fortsatte så da er 1 mulighet eliminert og la hele feilen på is da jeg ble irritert.Byttet toppakning nå i Januar og innsuget og EGR rør var helt gjengrodd av koks, men selve EGR ventilen er i orden. Har renset innsug og rør så dette er nå helt åpent har selvfølgelig byttet alt av pakninger. Sjekket turbo og den er strøken utrolig nok siden bilen har gått snart 500.000km men syntes wastegate staget er litt vel tregt å bevege på for hånd så lurer kanskje på om denne er synderen. Hvor lett skal det være å bevege staget på wastegate. Alt av trykkrør og intercooler er sjekket for skader lekkasjer og oljeklin men er bra. Turbo slår inn men effekten er betraktlig dårligere og turbo bygger trykk senere

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er løst. Sitter en vakuum beholder i framkant av motoren og den hadde lekkasje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.