Sprøsmål om bolter, kamdrev og tenningsdrev

Anbefalte innlegg

Holder på med en operasjon på motoren, har fått tak i bolten til veiva, dette er jo en strekkbolt, og har ellers fått tak i det meste av bolter, men to manglet. De to som mangler er den til kammen (kamdrevet) og den til tenningshjulet. Problemet er at jeg ikke vet om disse to boltene er strekkbolter, slik den på veiva er, eller om jeg kan bruke de gamle om igjen..??

Er det noen som vet dette? VAG her i byen hadde ikke peiling, hverken mekanikkere, eller delelager...dette må jeg vite i løpet av fredag eller lørdag, hjelp!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen av disse boltene er strekkboilter selv om noen skal ha det til at dem er det.... Er bolter i 10.9 og 12.9 kvalitet og kan fint brukes om igjen., ta gjerne på litt locktite. Mange tror bolten på veiva er strekkbolt siden hjulet har en tendens til å løsne, men det er kilen i hjulet og sporet i veiva som blir ødelagt, og det er ikke bolten sin skyld....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er kilen i hjulet og sporet i veiva som blir ødelagt, og det er ikke bolten sin skyld....

Høres kjent ut... : rolleyes

Ok, har locktite, og har ny bolt til veiva, men ikke der oppe,så da er jeg i mål på boltsiden ser det ut til, da er den time på øye, så ned i garasjen å skru sammen morroa.

Takker for hjelpen igjen, Ole.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.