#1 Skrevet Februar 12, 2016 Hei har akkurat bygget om min golf 1.8 til 2.8 4motion. Har selvfølgelig byttet alt . bremser,understell , gulv i bagasjerommet osv .... Hvordan er dette å få godkjent ?? Hva trengs ? Hvem snakker man med ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 12, 2016 Å bygge om fra fwd til 4wd er vel det som er værst å få godkjent. Det burde hvertfall vært søkt om før du begynte, så fort du begynner å kappe å sveise i karosseri så begynner de å bli litt vansklige. Uansett, send en mail/søknad til ombygningsgruppa i oslo, de er enesete som kan svare på hva som må til for godkjenning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Februar 12, 2016 vil anta at han har brukt en 1.8 4-motion som base usikker om de første ble kalt syncro eller 4motion på 1.8l motor og 125 gamper er vel det papirmessige som blir problemet, ettersom møller ikke (meg bekjent) gir ut papiprer på biler nyere enn noe å 90 modell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Februar 13, 2016 usikker om de første ble kalt syncro eller 4motion på 1.8l motor og 125 gamper 4Motion fra starten av på Golf 4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Februar 13, 2016 Jeg ser 2 hindringer her, råkarosseri-forskjell og akselvekter. 6-sylindret 4Motion-karosseri har et eget delenummer, noe som kan gjøre at SVV stiller seg spørrende til om det kan bety forsterkninger av karosseriet. Sannsynligvis er det småtteri som skiller, f.eks plassering av festepunkter til eksos, men det vet man ikke. Videre er det ekstremt vanskelig å justere opp akselvekter når bilen i utgangspunktet er typegodkjent lettere enn hva man har bygget den om til. I dette tilfellet en 4-sylindret motor og fwd, som er vesentlig lettere enn 6-sylindret motor + mellomaksel + diff bak osv. Tror denne blir vanskelig å få gjennom, dessverre. Hvis ikke de har endret praksis mtp akselvekter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Februar 13, 2016 (endret) 4Motion fra starten av på Golf 4. da var det kansje passat som hadde syncro som "varmerke" litt før det ble 4motion navn av det Forøvrig så tror jeg det kan bli veldig vanskelig å få dette godkjent desverre. er nok ikke umulig. men krever nok en hel del dokumentasjon på det som er gjort og om det er "innafor" å gjøre det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Februar 13, 2016 Hvilken bil er da best å bygge av da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Februar 13, 2016 Send en søknad. Tror ikke det burde by på problemer . Skriv at du ønsker å bygg om fra reg nr evt chassi nr fra 2.8l golfen til ditt eeg nr osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 13, 2016 Hvilken bil er da best å bygge av da ? En som er 4wd i utgangspunktet, regner med at din ikke var det siden du nevner bytting av gulv i bagasjerom? Den med nærmest typegodkjent vekt i forhold til 2,8 bensin er vel 1,9tdi 4-motion. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...