Montering av senkefjærer Audi A3

Anbefalte innlegg

Noen som har peiling på hva et merkeverksted tar betalt for å montere senkefjærer på en Audi A3? Jeg antar at i tillegg til selve monteringen er det krav om hjulstilling fra biltilsynet?

 

 

Hilsen

Anders

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva det vil koste veit jeg ikke men tipper ca 1500-2000.

Du må ikke ha hjul stilling men du må ha en måling der det viser at du ikke er utenfor produsentens krav, dvs sporvidde osv.

 

Du må også kanskje ha en lys kontroll der du får papiret på at du ikke blender andre. Så viser du dette på biltilsynet og får det skrevet inn i vognkortet så samt du har TUV papir og at nummerne stemmer med dem på fjærene.

 

Ikke slå om jeg tar feil :fy:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er veldig enkelt å fikse selv hvis du har mulighet. Men jeg vil anbefale å ta firehjuls-kontroll for å slippe å slite dekka unødvendig da spissingen blir feil.

 

Hva slags målinger er det snakk om? har ikke hørt om noen som har fått krav om slik måling av sporvidde. du skal jo senke ganske så mye før det forandrer seg noe særlig. Har ikke hørt om noen som har fått krav om lysjustering heller. Trur de bare sjekker kjapt om de er for høye i så fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var bare noe dem nevnte på et verksted, lyset er vel bare en kjapp sjekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.