Montering ekstralys Caddy 2012 med canbus.

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring med montering av ekstralys på 2012 Caddy (eller annen VW) med canbus? Ser at det finnes relesett tilpasset Canbus-systemer bl.a. hos Biltema. Har noen montert denne typen relesett og hvordan har dere koblet dette for å hente styrestrøm fra fjernlysene på bilen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har erfaring med dette? Gjelder vel for alle VW med Canbus vil jeg tro. Kan opplyse om at min Caddy har H4 halogen hovedlys.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

På bil med halogenlys pleier det å være tut-og-kjør med å koble opp som tradisjonelt.

Hadde du hatt xenon, eller bil med LED-hovedlys, så hadde du trengt en sånn. OBS!: Den må kobles til CAN-drive.

 

Men du kan altså koble opp som vanlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan nøyaktig kobles en slik boks opp egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 ledninger: CAN-hi, CAN-lo, +12V, jord, og 12V 1A utgang (til fjernlysrelé).

Har ikke koblet opp dette selv, men mener man gjerne må inn i kupéen for tilgang til CAN drive.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja.. CAN er jo passelig universalt, det :P

 

Nå har jeg ingen erfaring med slike bokser, med med CAN generelt. Så lenge boksen er programmert til å "sniffe" på CAN-Bussen, og finne de respektive telegrammene (vil variere fra merke til merke. Tror ikke det er en standard på dette), så vil det fungere knall. Det er ingen barrierer på CAN-nettverket ditt som vil hindre en slik boks å fungere :)

 

Tror du kan spleise deg inn på ledningene til ECU, som allerede er i motorrommet. Vær bare oppmerksom på at Can HI kobles likt. Om du blander disse to vil du krasje hele forbanna nettverket i bilen din... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info. Da skal jeg prøve oppkobling på den tradisjonelle måten når lykter etc er innkjøpt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok!

 

Du er vel klar over at du kun henter styrestrøm fra lykta, og "hovedstrøm" fra batteriet? :-)

 

Dumt spørsmål, jeg vet. Men det er desverre noen som kobler direkte på de originale fjernlysene.. Da kan det bli brann! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har kontroll på det. Har montert mye ekstralys og bilstereo opp igjennom åra, men første gangen med ekstralys på nyere bil med Canbus og ville forhøre meg litt først. Litt sprikende meninger rundt dette hos forhandlere jeg har vært i kontakt med. Supert å få hjelp og innspill på forumet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anonymisert for gjester og medlemmer uten abonnement

 

Joda, har kontroll på det. Har montert mye ekstralys og bilstereo opp igjennom åra, men første gangen med ekstralys på nyere bil med Canbus og ville forhøre meg litt først. Litt sprikende meninger rundt dette hos forhandlere jeg har vært i kontakt med. Supert å få hjelp og innspill på forumet.

 

Hei, fikk du dette til? Fant du styrestrøm i lykten til releet? Skal til med samme jobben på min 18 Caddy med Bi-zenon

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.