Nivåregulering på Allroad låser i høy posisjon når det er kulde.

Anbefalte innlegg

Har fått en merkelig feil på nivåreguleringen på Allroad 2001:confused:. Når det blir kaldt, låser den seg i høyeste posisjon og lar seg ikke senke. Systemet prøver å senke bilen, men må gi opp etter en stund og det kommer en feilmelding (nivå-symbolet lyser). Det virker som det er sammenheng mellom feilen og antall kuldegrader ute. Har inntruffet et par ganger når det er lavere temp enn -10c. Nivåreguleringen begynner å fungere når det blir mildvær igjen. Kan det være kondens i systemet slik at en eller annen ventil fryser? Er det i så fall mulig å lufte ut denne kondensen på en grei måte. Er det noen som har erfaring med dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ikke umulig ut men kan kanskje også være nivåsensor/stag som har frosset?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trolig kondensproblemer. Jeg hadde lignende problemer for et par år siden. Da hadde jeg en lekkasje i systemet som førte til at pumpa måtte gå unødvendig mye, som igjen førte til kondens og låsing i forskjellige nivåer.

Så vidt meg bekjent er det ingen enkel måte å lufte systemet. Enkleste jeg kan komme på er å tilføre nitrogen inn i luftinntaket på kompressoren og kjøre systemet opp og ned mange ganger. Nitrogenet vil ta med seg fuktigheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.