Valg av felg og dekk - 2014 Passat R line

Anbefalte innlegg

Hei,

Trenger anbefalinger ved valg av dekk og felg til 2014 Passat 4motion med originalt R-line understell.

Håper på å unngå senk av bilen om dette ikke blir helt nødvendig.

Det jeg lurer på er hvilket innpress, felgbredde og dekkdimensjon som anbefales til denne bilen?

18 eller 19" som vurderes.

19" blir kanskje det beste alternativet, da 18" kan bli litt i minste laget på denne bilen.

Om noen har bilde av tilsvarende bil med R-line understell og 18/19" felger, hadde det vært fint med bilde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er i kjøpemodus på felger for tiden og skulle hatt hjelp til dette ASAP :)

Skal hente bilen onsdag og skulle hatt to sett hjul i bestilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dessverre ikke hjelpe deg så mye med dimensjoner på denne da det er plass til bredere felger på passaten enn på min superb.

Men du kan jo fortelle litt mere hva du liker da ? mye strekk ? osv...Kvalitet eller budget ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser ikke for meg mye strekk da bilen helst ikke skal senkes mer enn R-lineunderstellet.

I utgangspunktet er jeg ute etter tips til dimensjoner og innpress, ikke selve valget av felgens utseende.

Ser for meg Rohana RC7/RC8/RC10, Niche Essen Matte Black, Rotiform IND-T eller liknende. Har ikke noe max budsjett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Felgene du lister opp her er felger som stort sett ser helt annerledes ut på biler med breie felger, mye senk og mye dekkstrekk enn de vil gjøre på din bil med originalt senket understell og 18"/19" felger når du har så store hjul som du har.

Hva er standard dekkdimensjon på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

235/45-17 er dimensjonen som står på felgene i dag. Tror dette er originalstørrelsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1689-large_default.jpg

Disse er 8,5x19"

Kan leveres i ET 45 og 35

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville valgt ett sett Eta Beta Venti-r :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset Tore.

Er valg av felg og dekkstørrelse, samt innpress jeg hovedsaklig lurer på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Trenger anbefalinger ved valg av dekk og felg til 2014 Passat 4motion med originalt R-line understell.

Håper på å unngå senk av bilen om dette ikke blir helt nødvendig. Det jeg lurer på er hvilket innpress, felgbredde og dekkdimensjon som anbefales til denne bilen? 18 eller 19" som vurderes. 19" blir kanskje det beste alternativet, da 18" kan bli litt i minste laget på denne bilen. Om noen har bilde av tilsvarende bil med R-line understell og 18/19" felger, hadde det vært fint med bilde.

8,5x19 ET44-48 med 235/35 19 passer fint og krever ikke at man MÅ senke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk Runar, det var detaljer som dette jeg var ute etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.