RS2 sedan - Hvilken Mellomaksel passer? + hva slags aksel er dette?

Anbefalte innlegg

Har en 80 med 6 trinns 01E og RS2 bakdiff. Så vidt jeg vet må jeg ha mellomaksel fra RS2 eller S2 sedan/avant.

Mellomakselen på bildet skal være fra en S2 avant. Den er ca 110,5 cm. Hvis jeg monterer den passer den perfekt bak og opphenget passer bra. Men da må den strekkes nesten 2 cm fremover. Dette er mulig, men virker rart. Må være to mann for å klare strekke den nok.

Noen som vet?

20160221_123848.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dreid en spacer mellom kasse og aksling, den skal ikke monteres med strekk da knutene bli oppspist.

Husker ikke hvilken aksling som passer rett på, men det får du garantert svar på:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk dreid en spacer mellom kasse og aksling, den skal ikke monteres med strekk da knutene bli oppspist.

Husker ikke hvilken aksling som passer rett på, men det får du garantert svar på:)

Du husker ikke hvor tykk sparer du fikk laget? Og hva mellomakslingen din var fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Monterte bare opp akslingen og målte avstand der hvor akslingen naturlig ville stå.

Akslingen var vel en komb mellom S4 og 90 20VQ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan måle min sedan aksling imorgen, den skal jo være lik som avant. Om du har rett aksling så skal de vel strengt tatt passe omtrent rett på uten å måtte "dra" leddene på plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente fra typ 85q passer rett på? Kom igjen folkens, flere der ute som vet dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 80 med 6 trinns 01E og RS2 bakdiff. Så vidt jeg vet må jeg ha mellomaksel fra RS2 eller S2 sedan/avant.

Mellomakselen på bildet skal være fra en S2 avant. Den er ca 110,5 cm. Hvis jeg monterer den passer den perfekt bak og opphenget passer bra. Men da må den strekkes nesten 2 cm fremover. Dette er mulig, men virker rart. Må være to mann for å klare strekke den nok.

Noen som vet?

Det er B4 du har sant? Siden du skriver "RS2 sedan"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er B4 du har sant? Siden du skriver "RS2 sedan"?

Det er B4 ja. En competition quattro med RS2 bakdiffog 6 trinns BDE.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil kommer den kassen fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil kommer den kassen fra?

Det vet jeg ikke. Men en kompis av meg har 91 c4 S4 og den har også BDE. Uansett er vel alle 01E like lange?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan måle min sedan aksling imorgen, den skal jo være lik som avant. Om du har rett aksling så skal de vel strengt tatt passe omtrent rett på uten å måtte "dra" leddene på plass.

Om du gidder å måle, så hadde det vært helt rått

Har hatt av mellomaksel på flere c4 og RS2 tidligere og jeg har aldri måtte strekke i det hele tatt. Så jeg tviler sterkt på at jeg har riktig aksel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan måle imorgen:)...alle 01e er like lange, bare kjente ikke igjen koden som en 6trinns

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan måle imorgen:)...alle 01e er like lange, bare kjente ikke igjen koden som en 6trinns

Mulig koden er feil også for alt jeg vet. Men det er eneste kodene vi har funnet. Hans er 5 trinns, min er 6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan måle avstand mellom gir og diff på bilen min idag. Den har RS2 mellomaksel, bakdiff og girkasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente fra typ 85q passer rett på? Kom igjen folkens, flere der ute som vet dette :)

Type 85q kan brukes på Coupe når man setter inn 01E. Sedan og Avant har mye kortere aksling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mål på sedan aksling kommer om 20min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler sedan aksling til 110.5cm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kanskje ikke svaret du håpet på men det er ihvertfall korrekt mål på sedan aksling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var kanskje ikke svaret du håpet på men det er ihvertfall korrekt mål på sedan aksling :)

Hehe. Hjertelig takk for at du gadd å måle :)

Det var egentlig ikke det svaret jeg håpte på nei :P

Men nå har jeg i hvertfall noe å håndfast å gå ut i fra. Skal få målt noen tilgjengelige kasser de nærmeste dagene. Skal også se hvor mye jeg kan jukse ved å dra motor og gir bakover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du må bare flytte motor og gir litt bakover i festene som du nevner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner at det hadde vært veldig godt om du har rett :)

Tanken slo meg først i stad, at det er relativt "lange hull" på alle festene..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ellers er det kanskje litt å justere på diffen også så du bør løsne alle bolter og leite fram kubeinet [emoji1]

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner at det hadde vært veldig godt om du har rett :)

Tanken slo meg først i stad, at det er relativt "lange hull" på alle festene..

Slakke på festene hjelper. En annen årsak til lengdeforskjellen er at S2/RS2 vel hadde en avstandsplate mellom motor og gir. Denne flyttet girkassen bakover noen millimeter. Flytt motoren bakover det som går og monter akslingen oppi. Bør gå greit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slakke på festene hjelper. En annen årsak til lengdeforskjellen er at S2/RS2 vel hadde en avstandsplate mellom motor og gir. Denne flyttet girkassen bakover noen millimeter. Flytt motoren bakover det som går og monter akslingen oppi. Bør gå greit.

Det stemmer, pga dobbeltmasse svinghjul så hadde de en spacerplate på ca5-6mm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her hadde du helt rett :) Løsnet motor og gir i går, da passer det perfekt! : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.