Få godkjent ombygging av Golf Syncro fra bensin til (turbo) diesel?

Anbefalte innlegg

Noen som har noen formening om det vil la seg gjøre? Tenker at en 1.6TD er jo vesentlig mindre hester/KW enn en 1.8 bensin, bremser bør jo være store nok på syncroen i forhold til en original TD golf eller GTD. Eneste er jo det faktumet at golf er golf, men syncro er jo litt annet enn bare en golf.

 

Noen tanker? Ser det er godkjente syncroer med GTI så bør jo teoretisk sett være lett å få en TD i en syncro da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn Kristian (Finni) hadde jo en syncro som var godkjent med 1,6 td :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist Lasse (Leeenge siden nå). Ser du styrer fortsatt med samme godbilen =)

 

Åja, det var jeg ikke klar over, er vel god tid før jeg ble kjent med dere han hadde det da? Sitter å frister litt på "skikkelig" mekanisk bil igjen etter ei halv uke med XC90 på verksted og håpløs feilsøking der alt funker med feilmeldinger kneler hele bilen som vanelig med elektro biler. Var hakket for sen i dag til å få en C250TD som kunne vært mye trimme potensiale. Så da er det tilbake til kjente biler og hva er vel mer moro enn 1.6TD drømmen som aldri gikk gjennom. Men en gammel 2er med 1.6TD og forhåpentligvis en Holset på luringen måtte jo vært perfekt. Men må få tak i en motor som er i skikkelig stand denne gangen og bygge motoren skikkelig klar før man begynner å montere ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen formening om det vil la seg gjøre? Tenker at en 1.6TD er jo vesentlig mindre hester/KW enn en 1.8 bensin, bremser bør jo være store nok på syncroen i forhold til en original TD golf eller GTD. Eneste er jo det faktumet at golf er golf, men syncro er jo litt annet enn bare en golf.

 

Noen tanker? Ser det er godkjente syncroer med GTI så bør jo teoretisk sett være lett å få en TD i en syncro da?

 

vegvesnet anser golf som golf :)

 

var nada problem å godkjenne min golf 2 syncro GT om til G60 med vanlige FWD papirer

 

så skal ikke forstå at det vil være noe annerledes med diesel

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vegvesnet anser golf som golf :)

 

var nada problem å godkjenne min golf 2 syncro GT om til G60 med vanlige FWD papirer

 

så skal ikke forstå at det vil være noe annerledes med diesel

 

Moro, høres ut som dette kan bli neste prosjekt hvis jeg kommer over en billig syncro eller Country for den saks skyld :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipset er at du tar kontakt med vegvesnet å legger fram planene dine først.

 

kan jo hende de har endra mening siden 2011 :) men jeg tviler på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipset er at du tar kontakt med vegvesnet å legger fram planene dine først.

 

kan jo hende de har endra mening siden 2011 :) men jeg tviler på det

 

Det som er planen, hvis jeg ser det dukker opp en kurant syncro så blir det nok kjapt ein e-post til de =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke holde den på 90 hk og putte inn en TDI?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor ikke holde den på 90 hk og putte inn en TDI?

 

Fordi mTDI ikke blir godkjent, og hadde jeg vært interessert i elektronikk så hadde jeg beholdt XC90en som jeg kjører nå. Men får kreft av hiddenstyring, ECUer og annet som ikke har noe med om motoren fyrer og dieselen brenner :P Og videre er mTDI litt dyrere å bygge opp, ihvertfall hvis man ikke en gang kan ha den godkjent permanent installert. 100-150 hk i 1.6TD fungerer det også ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.