Anbefalte innlegg

Ei jeg lurer på om de finnes papirer på hva g60 bremser er godkjent for i hk? da jeg tenker å prøve å få bilen godkjent med mer enn stander.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå blir vel G60 bremser referert til når andre biler bygges om opp til 150/160hk, tenker da f.eks på 1.8t, G60 og evt 16vt og godkjent. Finnes sikkert TUV på motortrim på G60 opp til 190-200hk, uten at det må byttes bremser. Spørsmålet blir jo hva du er ute etter?

En kan jo regne ut teoretisk bremsekraft på din bil og evt biler/modeller en kan sammenligne med for så å bryke det som sammenligninggrunnlag.

Hvilken motor/effekt sikter du på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker å prøve å få den godkjent med maks effekt med g60 bremsen tilater. Hadde håpet på å få 200- 250hk i vk. er 1,9t rallye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror Bjørn Tore med rallye her inne hadde fått indikasjoner på at 210hk var inne for rekkevidde, usikker på om det var med G60 bremser.

8v, 16v el 20v motor du skal bruke?

Den 16vt rallyen som er tilsalgs her på forumet går på 305mm cupra bremser, men de kommer fra bil med 156 el 180hk.

 

Send en søknad/ta en samtale med bt og hør hva de har å si. Ikke alltid de går for det mest innlysende svaret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du må nok ha egne TUV papirer på et slikt bygg.

 

vw har papirer på max 160hk på G60 (280x22).

 

VW motorsport kom jo med en bastardbil med 1.8 16v G60 og 210hk, men disse papirene er ikke å oppdrive..

men, man kan jo ha flaks å få grini igjennom noe lignende selvsagt.

 

Men bremser er jo ikke alt mtp godkjenning av høyere effekt.

 

hva karosseriet tåler er også et tema. så bremser alene vil ikke diktere maks effekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får høre med bt, motoren er 8v 1h som er borret til 1,9 smidde stempler osv, t3 turbo kit til corado egentlig, 230 hk oppsett, gruppe a eksos, oppgraderte skiver og klosser er det men ellers er bilen orginal, bilen skal på forevisning snart hos bt, så skrudd ned til o,6 bar , og håper på det beste bilen har vært i norge siden 97 så hk avgift er det ikke lenger, men fådt inn litt hk i vk hadde vært topp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det viktige er vel å få inn i vognkortet at den er godkjent ombygget med turbo :) etter det blir det jo litt mer "fritt" ;)

 

jeg fikk beskjed om at jeg ikke fikk strupe turboen for å få ned effekten nok til godkjenning (max 160hk) (16v turbo syncro)

 

 

må også dokumentere effekten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det som Dan beskriver er litt av nøkkelen. Godkjent G60 med turbo har vært gjort før, ergo ingen umulighet.

Søke først, så om de er vanskelig evt prøve å få forståelse av dårlig deletilgang eller noe slikt.

Hvilken effekt på 0,6bar?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en fordel hvis bilen ikke har krav om katalysator. Det vil si eldre en 89 modell

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok ja ser den, kjørte på 1,4, stilte den ned til 0,6. Får sende inn en søknad, takker for hjelp og oppmersomheten,☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.