Vindusspylerslange knukket, skjøtestykke eller ny slange?

Anbefalte innlegg

På min A6 4F så har vindusspylerslangen røket tvers av ca 5cm før den føres opp i panseret fra motorrommet.

Siden det er omtrent reint brudd i slangen så lurer jeg på om det kanskje bare er å plugge i et lite skjøtestykke, for jeg ser for meg at det er et jævelskap uten like å bytte hele slangen nedi der?

Jeg prøvde å søke litt på skjøtestykker til slikt på biltema og mekonomen, men fant ikke noe som matchet mine tanker..

Er det noen som har link til biltema eller mekonomen til et enkel rørstubb eller hva F det måtte være jeg skulle bruke til dette formålet?

Mener jeg kjøpte en 90-grader skjøtestubb med tilbakeslagsventil som jeg kobla på bilen til frøkna en gang, kanskje det finnes noe slikt uten vinkel også?

En slik mener jeg jeg kobla på bilen til frøkna..

http://images.biltema.com/PAXToImageService.svc/article/xlarge/58660

Skulle hatt en lignende sak bare uten vinkel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et skjøtestykke med buntebånd fungerer kjempefint, men sist jeg skulle ha slike tynne skjøtestykker var jeg på Biltema, BilXtra og Mekonomen uten at noen hadde noe som helst...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå til en dyreforretning, de har gjerne til vann/luftsystemer.

Erfaringsvis stivner slike slanger, så finn først ut hvorfor den røk.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk fikset dette i dag.

Men når jeg fiksa det så fant jeg 4 ledninger i samme strømpa som spylerslangen lå i..

Er dette varme til spylerdysene eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! De funket vel sånn ca. til ett år etter levering på C4'en, håper de gjorde noe med designet på de nye! :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ukjent at plastslangen ryker ved panserhengselet. - Jeg pleier kutte vekk en del på hver side, og skjøte inn tykkvegget gummislange med skjøtestykkene det er linket til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen med disse plastrørene er så vanlig at de har genuine skjøtestykker til disse rørene.

De vet selv at disse kommer til å ryke og eneste tiltak de gjør er å surre litt teip rundt der røret beveges og går oppi panseret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.