Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har akkurat kjøpt min første Audi, 2012 A6 Avant 3,0TDIQ.

Den har dessverre ikke alt av utstyr som jeg hadde sett for meg men som jeg tenker å få montert.

Utvendig;

Den mangler S-Line utvendig, slik jeg forstår det så består det av diffusor bak og en frontfanger. Er det noe mer enn det?

Ser på ebay at det finnes diffusor med 2x2 potter (hovedsaklig til sedan) , noen som vet hvordan dette vil passe på en orginal bakfanger uten S-Line?

Innvendig;

Kunne tenkt meg 4 soners klimaanlegg. Dette har jeg også sett på ebay (kun panelet). Hvordan er det å få montert dette? Finnes det ledningsnett ferdig lagt opp eller må jeg også kjøpe det som mangler fra hovednettet?

Er det noen som kan gi meg svar på hvordan jeg kan få ut utstyrs kodene på bilen?

Vh

Kenneth

65_70355378.jpg

65_1492251947.jpg

65_977925398.jpg

65_728024528.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med stilig Audi!

S-line har vel også side lister på dørene om jeg ikke husker feil.

Utstyrskodene finner du på en klisterlapp i serviceheftet, 1. siden.

Samme lapp skal også være klistret på gulvet under teppet i bagasjerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang klima bak. Er det mulig å ettermontere. Om det er likt som på a8. Så er det ca 10 timers jobb med nesten hele dashbordet utmontert osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil. Litt bilder og videre planer/progresjon hadde vi satt stor pris på.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lagt til bilder :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sline utvendig er også med kanalskjørt ja, og de sammen med frontleppen gjør hele bilen annerledes. Om du ikke har hengt deg opp i at alt skal være originalt ville jeg sett på hva som finnes for ettermarkedet fra andre produsenter, finnes mye fint.

Det holder å bytte diffusor bak, men jeg regner med du har 2x1 eksosanlegg så da må du evt bytte stusser også om du skal ha 2x2

Min gamle ligger til salgs fortsatt hos pettersen, den har sline utvendig, men også sline sportsunderstell så den er litt lavere enn din, men du kan hvertfall se forskjellen

http://www.finn.no/68789482

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil!

Sline har vel også en annen spoiler på bakluken. Når det gjelder diffusor bak, hva med facelift sline, eller er støtfangeren bak også forskjellig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

- - - Updated - - -

Gratulerer med ny bil. Litt bilder og videre planer/progresjon hadde vi satt stor pris på.:)

Lagt ut noen bilder. Noen videre planer utenom S-line utvendig, 4 soners klimaanlegg og DAB. Dette er en familiebil så jeg har ikke noe mer i tankene enn det. Bygger en Opel Ascona 400 R, så det er nok den som for mest tid fremover :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang klima bak. Er det mulig å ettermontere. Om det er likt som på a8. Så er det ca 10 timers jobb med nesten hele dashbordet utmontert osv.

Hmm ikke noe avskrekkende tid men bekymret for spesial verktøy, spesiell rekkefølge ved demontering osv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med fin bil!

Sline har vel også en annen spoiler på bakluken. Når det gjelder diffusor bak, hva med facelift sline, eller er støtfangeren bak også forskjellig?

ok, skal sjekke bakluke spoiler også. Facelift ser bra ut så det er med i vurderingen. Har ikke funnet noe annet enn originalt som jeg synes er fint. Åpne for forslag til ettermarkeds leverandører ;-)

- - - Updated - - -

Sline utvendig er også med kanalskjørt ja, og de sammen med frontleppen gjør hele bilen annerledes. Om du ikke har hengt deg opp i at alt skal være originalt ville jeg sett på hva som finnes for ettermarkedet fra andre produsenter, finnes mye fint.

Det holder å bytte diffusor bak, men jeg regner med du har 2x1 eksosanlegg så da må du evt bytte stusser også om du skal ha 2x2

Min gamle ligger til salgs fortsatt hos pettersen, den har sline utvendig, men også sline sportsunderstell så den er litt lavere enn din, men du kan hvertfall se forskjellen

http://www.finn.no/68789482

hmm har sett på denne, nydelig bil. Ikke noe mer å si på det :-D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med stilig Audi!

S-line har vel også side lister på dørene om jeg ikke husker feil.

Utstyrskodene finner du på en klisterlapp i serviceheftet, 1. siden.

Samme lapp skal også være klistret på gulvet under teppet i bagasjerommet.

Takk, da skal jeg klare å finne det :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Glenn Ove, ettersom det høres ut som du har erfaring (fra a8), har du eller vet du om det finnes noen gode DIY sider/tråder på å ettermontere klima bak? Hva jeg trenger mer av deler utenom panelet bak?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Glenn Ove, ettersom det høres ut som du har erfaring (fra a8), har du eller vet du om det finnes noen gode DIY sider/tråder på å ettermontere klima bak? Hva jeg trenger mer av deler utenom panelet bak?

Hør med Kim Skålbones her på forumet , han har gjort dette på sin tidligere a8 4e. Han har nok noen tips tenker jeg. Men ikke sikkert det er likt som a8 4e... Men må bytte noen varme rør fra foran til bak samt bytte til varmeelementer bak begge seter, samt klima delen foran må byttes til et med støtte for klima bak osv..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.