Multireim strammer til besvær - 1.9AWX

Anbefalte innlegg

Da har altså strammeren til multireimen takket for seg på min fars 03 A6, igjen. Dette er den 2. strammeren fra skruvat, som da tydeligvis ikke er av beste kvalitet.

Er det bare originalt som gjelder her, eller er det andre butikker som har holdbare produkter? Kan det eventuelt være andre årsaker til at strammer havarerer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk at enveislagret på dynamoen ikke står fast,du skal kunne spinne det opp en vei og holde det i ro slik at viften i dynamoen spinner rundt.Hvis det henger så blir det stor belastning på profilreim strammeren og profilreimen står og hopper.Så er det viktig at den lange umbrako skruen draes til med riktig moment,hvis jeg ikke husker helt feil så var det 25nm.For mye og for lite moment så knekker skruen pga belastingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamoen var ny da strammer ble byttet sist (kanskje ett år siden?), så det lageret skal være bra - men jeg skal be ham sjekke.

Stemmer... Jeg er usikker om vi brukte momentnøkkel til denne skruen, så det kan altså være en årsak, skal i hvert fall passe godt på det neste gang! Takk for tips :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk igjen :)

Første gangen vet jeg det var skruen som knakk, hva som skjedde nå sist må jeg forhøre meg om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.