#1 Skrevet Mars 3, 2016 Er det noen der ute som har noen formening om det har noe å si hvilke veiv det må brukes når det bygges 2.5 veiv i 2.2 blokka? Går det bra å bruke veiv fra en 2003 Transporter 2.5? Det er ikke nitrert veiv eller hva dett kalles. Er det noen formeninger rundt dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2016 Ville tatt meg en kikk her: http://forum.vacn.no/showthread.php?95645-Byggeliste-samletr%E5d-for-alle-500HK-Audi-5-mer-motorer! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 3, 2016 Det står da for det meste at folk bruker 2.5 diesel veiv. Men ikke hvilke type dieselveiv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2016 Jeg vil da tippe de finner seg enhet fra 2.5 TDI rekkefemmer med 10V som fantes i Audi 100/A6. Men ja, det virker som det er overvekt av brukere av 95,5mm TDI veiv fremfor 92,8mm ettermarkedsveiv som vil gi noe snillere vinkler på rådene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2016 Ja. Det virker litt sånn. Jeg har ei veiv fra transporter 2.5 TDI liggende som jeg tenkte bruke, men det er ikke nitrert veiv. Men det har vel kanskje ikke så stor betydning det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 8, 2016 Ja. Det virker litt sånn. Jeg har ei veiv fra transporter 2.5 TDI liggende som jeg tenkte bruke, men det er ikke nitrert veiv. Men det har vel kanskje ikke så stor betydning det. Fungerer greit den. Har selv brukt fra transporter 2.5 bensin. Var ikke nitrert den heller, men holdt helt greit. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2016 Hva gjelder 2,5tdi kan du bruke fra 100/A6 fra 91-97, Transporter/Caravelle ca 97-2003, Volvo 850 og V70. Enkelte Transporter/Caravelle og Volvo av aller nyeste årsmodeller har rundt kilespor og ikke firkantet, og må derfor freses opp. Siden du skal ha 2,2 veiv spiller det ingen rolle om den har 5-delt skive i bakkant eller ikke. Det som er bedre med nitrert er at den har hardere lagerbaner som tåler mer ved havari. Det er ulike versjoner med tynnere og tykkere veivskinker, her må du bare gjøre deg opp en mening om du har lyst på 2-3 kg mer eller mindre i roterende masse på veiva. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...