#1 Skrevet Mars 3, 2016 Regreima på bilen til broren min har gått dukken lenge før intervallet skulle tilsi det, så er det noen sjans for at denne har overlevd? Ble dratt på starteren noen ganger i ettertid, men jeg veit ikke om det er noe som butter eller ikke på disse motorene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 3, 2016 klaringen mellom ventiler og stempler på en diesel er jo mikroskopiske Forøvrig en selvstudie her: http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_316.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2016 Takk for linken. Så med andre ord liten sjans for at det har gått bra her? Har lest både og på nettet utenom, så må vel ta utgangspunkt i at det har skjedd noe lite hyggelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2016 Jeg har ingen fasit. dette kan jo slå begge veger detta. det er jo trangt inni en dieselmotor. men man kan jo ha flaks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2016 Det butter garantert ved reimbrudd. Ventilene står heldigvis helt loddrett i TDI motorene så de blir ikke like fort bøyd som i en bensinmotor. Du kan være heldig og bare trykke ventilløfterene flate eller knust ventilløfteren men fortsatt unngått ventilsalat. Dere kan inspisere ventilløfterene, hive på ei ny reim og prøve om den starter og sviver fint før dere gjør noe mer drastisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...