#1 Skrevet Mars 4, 2016 Har et problem med all beslysning i bilen,instrument og midtkonsoll.når lyshendel er "av" lyser det godt i grader på klimadisplay,men tvert jeg vipper bryter opp et hakk forsvinner det opplyste tallet og det kommer ikke lys i instrument heller. Hendel er ny og det er montert ledningsnett med rele,problemet var før også,derfor jeg byttet. Kan det være jordfeil en plass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 4, 2016 Så vidt jeg husker fra gamle dager så var det typisk med feil på printbanene bak på instrumentet på Type 44, så du må ta en sjekk av dette. Noen fikk reparert printbanen, andre lasket en ledning fra ende til ende av banen. Klimapanelet skal lyse sterkere når lysene er av, for å være mer synlig i dagslys. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 4, 2016 Er det ikke bare instrumentene fra facelift, samt C4 og D1-instrumentene som har problemer med feil på printkortene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 4, 2016 Dette er pre facelift ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 4, 2016 Er det ikke bare instrumentene fra facelift, samt C4 og D1-instrumentene som har problemer med feil på printkortene? Jeg mener der gjalt 44a også, men så klart, det er lenge siden og det er ikke alltid hukommelsen fungerer som den skal... Jeg fant også dette lille tipset til 1984-88 Audi 5000: Dash Lights inoperative? License plate bulbs burned out? On some of the 5000 vehicles, a strange thing occurs if both of the rear license plate bulbs get burned out, the dash lights may not function at all. It has been rumored that opening up the glove box may get the dash lights working temporarily. http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/instrument.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 5, 2016 Jeg mener der gjalt 44a også, men så klart, det er lenge siden og det er ikke alltid hukommelsen fungerer som den skal... Jeg fant også dette lille tipset til 1984-88 Audi 5000: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/instrument.html Ja,fant den på nett jeg også,men jeg vet at skiltlys virker.men tenkte jeg skulle prøve likevell,bytttet til vanlig halogen,da det sto noe led pærer i. Ble full beslysning i instrument og resten ja gitt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 5, 2016 Fantastisk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 5, 2016 Mao. Skal du kjøre med led i skiltlysene så må du bruke (canbus motstand) for at bilen skal skjønne at skiltlyset virker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 5, 2016 Fantastisk! Ja det var fantastisk å se ordentlig lys i hele dashbordet igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 5, 2016 Mao. Skal du kjøre med led i skiltlysene så må du bruke (canbus motstand) for at bilen skal skjønne at skiltlyset virker. Trodde kanskje det gikk bra på disse gamle bilene jeg men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 5, 2016 Jeg kikket over koblingsskjemaet, men jeg kan ikke se noen åpenbar grunn til at instrumentlyset skal slukke når skiltlysene går. Det hele er koblet normalt i serie, ingen paralellkobling eller noe slikt. Jeg har hørt lignende fenomen fra 80-tallets BMW, både E23 og E30 hadde tilsvarende feil. Når begge skiltlysene gikk, så sluttet uret å fungere! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...