#1 Skrevet Juni 17, 2005 Hepp Bare et spørsmål angående bremser på en S2. Er det ikke servo bremser på denne bilen? Jeg må trå rimelig hardt på pedalen for å få skikkelig skrubb.... skal det være sånn? min far har en 2000mod A4 1,6 og der trenger man så vidt å tråkke på pedalen for at bremsene skal hugge til ? mye bedre på en A4 1,6 med 100Hk enn S2 med 230 Hk ??????? Har oppgradert til EBC turbo groove skiver og redstuff klosser så det skulle jo bremse rimelig bra da .... Noen som vet funksjonen til den såkalte "BOMBA" på disse bilene ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2005 Bomba skal gi deg bremsekraft-hjelp selv om motoren stopper. Jeg har bare dårlige erfaringer med EBC, men det kan da funke på din bil fordi. Mitt tips er å lufte systemet med trykkluft. Evt bytte bremsevæske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 17, 2005 redstuff har dårligere coefisient fra kald enn de orginale klossene har, dvs at etter en del heftige bremsinger så fungerer redstuff bra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 17, 2005 Hepp Bare et spørsmål angående bremser på en S2. Er det ikke servo bremser på denne bilen? Jeg må trå rimelig hardt på pedalen for å få skikkelig skrubb.... skal det være sånn? min far har en 2000mod A4 1,6 og der trenger man så vidt å tråkke på pedalen for at bremsene skal hugge til ? mye bedre på en A4 1,6 med 100Hk enn S2 med 230 Hk ??????? Har oppgradert til EBC turbo groove skiver og redstuff klosser så det skulle jo bremse rimelig bra da .... Noen som vet funksjonen til den såkalte "BOMBA" på disse bilene ? Redstuff trenger varme for å fungere skikkelig. De er harde og gir liten effekt ved normal "pusekjøring". MVH Lars 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...