#1 Skrevet Mars 6, 2016 Skal bytte simringen på veiva på min V8 40v , og må løsne bolten som holder nedre reimhjul. Lurer derfor på hvordan man skal løsne og tighte denne bolten på korrekt måte På denne er det ingen spor i svingningsdemper som det er på eldre V8 og 5syl motorer , for å feste låseverktøy. Kun (som jeg kan se) låsebolt som låser veiva så den står støtt ved reg.reim skifte , den har jeg montert. MEN , er i tvil om denne lille bolten faktisk er ment for oppgaven? disse kan jo sitte relativt godt , Og har ikke lyst til å knekke låsebolten inne i motor. Noen som har kjennskap til dette? Mvh Bård 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 6, 2016 Lette i ett par verkstedmanualer , og der ser det ut til at denne låsepinnen skal holde qoute : "Lockpin is applied to the crank web of the 4th cylinder and is used for basic engine adjustment and also as a counterhold for loosening and tightening the central bolt of the crankshaft." Takk til meg selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...