Hydraulisk tipp på biltralle går ikke ned igjen

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt problemer med lekkasjer på tippen på hengeren min, fikk ikke løfta hengerne og oljen pipla ut i toppen rund stanga. Kjøpte overhalingskit å fikk bytta alle pakningene. Da løfta hengeren seg som bare det. Men da jeg skulle senke den igjen, så kommer den ikke ned : klø :

Så nå lurer jeg om jeg har gjort noe galt, men skjønner ikke helt hva det kan være... Bytta alle pakninger og olje. Når jeg åpner ventilen, så skjer ingenting. Så jeg må skru ut skruen på andre siden av jekken for å få den ned. Da skyter det ut litt hydraulikkolje med høyt trykk, men da kommer planet ned.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mye olje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For mye olje?

Ihht til leverandør av hengeren så skulle det være 1.5l, og jeg har fyllt 1,45...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du brukt mye vekt for å få den ned igjen? Kan være tight pakning.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leide en henger på Statoil for et par uker siden, der gikk ikke planet ned uten at en person sto på. Bare å åpne ventilen på hydraulikken var ikke nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd å stå på to personer... før selve stanga gled fint gjennom pakningene før jeg fyllte olje og skrudde sammen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell ikke være så mye galt du har gjort

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vell ikke være så mye galt du har gjort ��

Nei, er det jeg mener jeg også... får ringe hengerleverandør imorgen. Kan det være ventilen som er ødelagt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan vær en mulighet siden trykket ikke flytter seg, sjekk om det ligger noe i den kanalen og evt sett litt trykkluft etter at du har tømt for olje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man tømme hele cylinderen for olje? Hvis man legger sylinderen med ventilen opp... kan man ikke bare skru den ut å sette litt trykk på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snakket med teknikker hos leverandøren. Det kunne være 2 ting.

1. Luft i systemet, så fikk jeg en prosedyre på hvordan den skal luftes. Jeg hadde tydeligvis ikke luftet riktig :-(

2. Kulen som sitter innenfor ventilen har låst seg.

Så da har jeg 2 ting å prøve iallefall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble ikke noe bedre gitt... Så får ta en ny telefon, men tror nok det har noe med luftinga å gjøre... Mulig man må ha pumpe for å lufte sylinderen, skulle gå med bare å fylle etter.... Men men

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs om det ikke er stempelet som er gåent, at det går olje forbi, og dermed det ikke går ned. Skal se på det ikveld igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble denne løst. Viskositeten på biltema hydraulikk oljen er ikke bra. Så måtte øke diameter på returdysa. Da funker den fint...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.