Audi A6 C6, første audi, masse spm.

Anbefalte innlegg

Hei!

Godt mulig jeg har postet i feil forum, isåfall beklager jeg til moderatorer :P

Trenger litt tid med og bli kjent med dette forumet ser jeg.

Uansett, jeg har kjøpt min første Audi!

Audi A6 3.0TDI Q S-line, 2006 modell.

Snapchat-8453137415905569195_zpsj8qq21el

Veldig skitten bil her vil jeg påpeke, og ja, den er foliert :P

Og som de fleste har jeg en haug med spm jeg ønsker svar på.

1.

Jeg MÅ ha noen form for tilkobling av telefon og spotify her, og hvor skaffer jeg det?

Helst DAB i tillegg til bluetooth. Har sett bilradiospesialisten har noe til rundt 6-7000,- er dette noe tess som funker bra? enkel oppkobling?

Eller har noen en bedre løsning? Skal være MMI 2g her.

2.

Jeg har solcelle panel i takluka, går dette KUN på ac?

3.

Dieselvarmer har jeg ikke, dette ønsker jeg meg sårt til neste vinter, enkleste og billigste løsning her?

Så litt på å stikke til sverige, men der skulle de har 24.000.. går det å ta fra en Q7?

4.

Størrelse på høytalere i alle dører?

5.

Må bare få en bekreftelse, det er register KJEDE på disse motorene?

6.

Fuktighet blandt gløderele,rele til luftfjæring ETC, er dette en kjent feil på C6 karrosseriet?

Mine releer er deffekte pga fuktighet, dette skal selger dekke men alikevell bekymret for at fuktighet kan ha gått lengre nedover en bare til relee.. sitter jo på ett styringspanel i motorrommet, og de har eiret så antar det er fukt som kan for det.

Om noen har vært borti dette vil jeg veldig gjerne høre litt om det.

Ellers vil jeg skyte inn at dette er en helt fantastisk bil, sånn generelt.

Aldri i verden trudd at en bil på 2430kg (på vekta med 2pers, full tank + 4stk 20" inni coupen), 4x4, 225hk og automat skulle kjøre på 0.72 på mila!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svar på 5; det er kjede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1: Hør med Bilkomponenter her inne. http://forum.vacn.no/showthread.php?227102-www-bilkomponenter-no-tilbud-og-nye-produkter!/page14

Du ser jeg har spurt div spørsmål om samme bil, med samme MMI inkludert svar på post 183. Han her kan virkelig tinga sine!

2: Såvidt jeg vet skal det bare funke på AC ja. Det vil gi nok strøm på varme dager til å la kupe'n være en deilig temperatur. (heldig som har dette, sikle sikle! )

3: Pris vet jeg ikke, men anbefaler deg å få sjekk på orginal webasto som kan times inn på MMI, pluss en fjernkontroll som kan styres derifra.

4: vet desverre ikke. Hvis du har bose ville jeg beholdt det, ellers ville jeg bygd om til det evt.

5: Registerkjede, men du har en reim til dieselpumpe.

6: Dette er ikke standard etter hva jeg vet. Men lekkasje kan skje på alle biler

Forbruket på disse er ganske bra! Kjørte Oslo-Sortland i jula med min 05 3.0tdi sedan (chippet) og lå på 0.68. På vei hjem lå jeg på nesten 0.8 (var forferdelig vær og trafikk etc). Min veier 2.1T akkurat med liten drivstoff og med bare meg inni bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.