Støt-/avstandsputer dørhåndtak Touran?

Anbefalte innlegg

Noen som vet denne?

Gummiputene som sørger for avstand mellom dørhåndtak og lakk er slitt bort. Lakken gnisses bort. Før jeg begynner med superlim og hjemmemekk, finnes det repsett for dette?

image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gummipute? Folk flest kaller det for en pakning, og den er å få separat fra håndtaket. De er like på alle fire dørene.

Delenummer:

1C0 837 211A (bak på håndtaket, som på bildet ditt)

1C0 837 209 (foran på håndtaket)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe beklager klønete betegnelse! Men dette overrasket meg, trodde vel egentlig ikke å få noen svar, eventuelt svar at hele håndtaket må byttes. Så mange takk for dette!

Vet du også om det er grei skuring å bytte pakningene? Må ikke av med innerpanel og ut med håndtak etc?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske enkelt når man først har lært seg teknikken. Heldigvis bruker VW stort sett samme dørhåndtaket på de fleste bilene fra 98 og opp til 2006, og Touran enda lenger.

[video=youtube;knkaI-WRso0]

Bare pass på når du monterer igjen, at du ikke får den lille vaieren til håndtaket for stram. Da vil du få problemer med å åpne døren både fra utsiden og innsiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er gull! Takk så mye! Si meg, jobber du på Gromstad?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, jeg gjør ikke det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, dette løste det ikke helt.

1) delenummeret til pakningen fremme må være feil selvom også Gromstad mente det skulle være riktig. Den nye pakningen har en klips og passer heller nedi håndtaket. Se bilder.

2) virker nesten som håndtaket er slitt fordi man kan bevege det sidesveis. Se bilder.

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.