#1 Skrevet Mars 8, 2016 Har en Audi A6 2,7TDI Quattro 2010 modell som har vibrasjoner fra høyre side framme. Har hatt den inne på verksted og de klarer ikke helt å finne ut hva som kan være årsaken. Har sjekket med 3 forskjellige dekk for å utelukke kast i dekkene. Alt av Multilink framme er byttet til Meyle, KW Senkesett og nye fjærbeinslager. Nye bremseskiver og klosser, hjullager høyre side er skiftet. Har også vært og fått sjekket automatkassen, denne er også som den skal. Er det noen som har vært borti dette før eller har noen ide om hva som kan være årsaken. Jeg tenker på drivknute/aksling. Det er ingen lyder. Føles bare som om du kjører på ferist bare med minimal vibrasjoner, Føles også som litt ujevn når man legger over i rundkjøringer. Vibrasjonen er konstant uavhengig av fart. På disse områdene er jeg på tynn is. Kan ikke si med sikkerhet at det kommer fra høyre side framme, men det føles slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 10, 2016 Ingen som har vært borti dette ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 10, 2016 Jeg ville tatt av akslingen å kjent om det var noe som gjor at den ikke beveget seg skikkelig. Virker som du har bytta alt som er å bytte så mistenker ledd eller bøyd aksling som grunn til vibrasjonen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 10, 2016 Sikker på at det ikke er kast i skiva. Har vært borti at det har blitt kast i nye skiver tidligere... Hvis caliper ikke fungerer og klossen blir liggende litt på å utvikle varme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 10, 2016 Bytta skivene og klosser til helt nye. Og samme vibrasjon var der med en gang jeg startet å kjøre etter bytte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 10, 2016 Hva med kast i selve navet? Har hatt det selv på X3 en, men da kjentes kun vibrasjoner under bremsing 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 13, 2016 Hvordan er kassa sjekket? Blitt byttet olje og filter på den noen gang? Evt er det fylt riktig olje og mengde osv.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 13, 2016 Ble sjekket av Transtec som kun driver med gearkasser. Hva de spesifikk har gjort vet jeg ikke. Men det er tatt service på kassen med skifte av olje og magneter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...