Montere og få godkjent brukt senkesett

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte et brukt KW V1 senkesett for et par år siden til Golf 4 som har vært på en A3 tidligere tror jeg. Jeg har bare hat det lagret i boden uten å ha sett så mye på det, med plan om å montere det en dag.

Så fikk jeg plutselig ulyder fremme når jeg svinger og regnet med det var fjærbein lageret som var dårlig, men det viste seg å være ei knekt fjær.

1.jpg

Dette er Lesjøfors senkesett som sitter på

Kunne tenkte meg å få på KW settet nå, men det blir vel problemer å få godkjent dette.

Er jo ikke akkurat strøkent og umulig å lese av nr.

3.jpg

På den ene fremdemperen er plasten på skåla knekt litt der set-skruen sitter og lakk slipp, overflate rust på fjørene.

Noen jeg kjøpt deler til dette? Nye merkelapper vil de vel ikke selge?

Eller er det bare å kaste? Noe jeg synes er for galt egentlig. Ser ikke fjørene slik ut etter ganske kort tid?

EU kontroll i juni : rolleyes

4.jpg

2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vile prøvd å sende enn mail til KW også høre om du kan få noen nye lapper :) Er jo ikke billig merke så kjedelig å kaste om alt er i orden :) Eventuelt så kan du prøve å finne en norsk forhandler som kan prøve å skaffe disse for deg, men er nok best å kontakte KW direkte da en forhandler prøver nok å selge deg et nytt sett først :P

Du kan også ringe vegvesen og sprø om hva du kan gjør siden de er strøkne sier du men er brukt så alle lappene er slitt bort :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, takk for tips :)

Sendt mail til KW tyskland nå. Ringte vegvesen tidligere i dag og forhørte meg, men det var lite å hente der. Han i tlf spurte om det var et kjent merke. Jeg svarte og fortalte at det var 12000 for nye. Men uten synlig merke var det ikke så mye å komme etter...

Sjekket med møller som har skaffet senke settet ei gang i tida. Men de kunne bare levere original standard deler så da må jeg bytte alt uansett.

Så siden jeg ikke har noe annet og det som står på bilen i dag ser 10 ganger verre ut enn KW settet, så gikk jeg bare gang og begynte å montere. Så får jeg heller ta problemet hvis/når bilen ikke går gjennom EU kontroll til sommeren :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Norwegian speed factory da det er de som driver med kW. I Norge

Mener det er mulig å bare bestille deler til det. Eventuelt få sent inn til overhaling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler også Norwegian Speed Factory : ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! :) Kjente ikke til de fra før Skal høre med de og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.