Større bremser på Passat 3BG

Anbefalte innlegg

Hei. Er det noen som har bygget om til litt større bremser på Passat 1.9 tdi 3bg? Mye jobb? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er mange som har satt på 312mm bremser. A6 og passat deler plattform, så mulig deler fra a6 går rett på

Etter et like søk ser jeg 5&6 sylindrede motorer på 3bg har 312 mm bremser. Mulig du kun trenger calipter holderene fra en slik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at viss jeg skal bestille bremseskiver så får jeg opp 288 mm på bildeler.no og 312 mm på Skruvat, så der kanskje det samme...? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha annen caliperholder for å bruke 312mm skiver på 3bg, men ellers er alt bolton, og er en billig oppgradering ;)

evt så fins det et hav av porsche bremser som passer om du bytter hjullagerhus til et fra feks s4 b5 eller passat med hp2 bremser ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha annen caliperholder for å bruke 312mm skiver på 3bg, men ellers er alt bolton, og er en billig oppgradering ;)

evt så fins det et hav av porsche bremser som passer om du bytter hjullagerhus til et fra feks s4 b5 eller passat med hp2 bremser ;)

Så bytte, hjulnav, hjullager og caliperholder til samme som står på S4 B5? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehm, nei du må ha hele den armen som går mellom øvre og nedre bærearmer, kall det spindel eller hva du vill,i den så sitter hjullager, om du har den så passer veldig mye porsche og s/rs bremser rett på;-)

Men du må ha 130hk for at stikkakslingene skal passe, om ikke må du bytte dem og;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med bakbremsene da? :) Er det noen sadler som passer bolt-on der? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.