S2 / 80 B4. Bygge om til hydraulisk bremsekraftforsterker

Anbefalte innlegg

Har en 80 competition som må bygges om til hydraulisk bremsekraftforsterker.

 

Alt av deler for ombygging er interessant.

 

Har søkt en del etter info om ombygging uten hell. Tar gjerne i mot tips! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det på min coupe. Det er ikke så avansert, du skal kunne bruke samme servo brakett, men du trenger servopumpe med to uttak feks. fra urs6 så trenger du bomba, og bremsekraftforsterker feks fra urs6. samt litt returslanger og bremserør :) er bare å se fra en s6 åssen det er kobla i sammen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hugger en s4 2.2t 91 mod nå om noen av delene fra den kan brukes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort det på min coupe. Det er ikke så avansert, du skal kunne bruke samme servo brakett, men du trenger servopumpe med to uttak feks. fra urs6 så trenger du bomba, og bremsekraftforsterker feks fra urs6. samt litt returslanger og bremserør :) er bare å se fra en s6 åssen det er kobla i sammen

 

Servopumpe fra aan har jeg. Med riktig brakett.

 

Så du mener tannstang kan brukes? Og master/pumpe fra C4?

 

 

Er det ikke værre altså? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hugger en s4 2.2t 91 mod nå om noen av delene fra den kan brukes?

 

Hvor mye skal du ha for master/pumpe, akkumulator og det som henger på av slanger og rør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du bygge om? Flere og flere som har bygd fra hydraulisk tilbake til vaakum.. Slipper bomba og dyre servopumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor skal du bygge om? Flere og flere som har bygd fra hydraulisk tilbake til vaakum.. Slipper bomba og dyre servopumper.

 

Fordi det er håpløst sånn det er nå. Bremsekraftforsterker er ikke påkoplet i det hele tatt, men mener du det funker bra om jeg får på den?

Har også planer om å godkjenne med turbomotor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde funke helt fint med vaakum så lenge den er i orden. Hydraulisk har ingen fordeler så vidt jeg kan se, eneste måtte være at servopumpa fra 20vt passer rett på, men det er ikke mye jobb å tilpasse den orginale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde funke helt fint med vaakum så lenge den er i orden. Hydraulisk har ingen fordeler så vidt jeg kan se, eneste måtte være at servopumpa fra 20vt passer rett på, men det er ikke mye jobb å tilpasse den orginale.

 

Servopumpe er allerede på plass, så jeg skal prøve å kople vaakum på bremsekraftforsterkeren.

 

Det ser også ut som om jeg har fått tak i en orginal master fra S2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.