Vw 1,9tdi 110hk problemer... Merkelig oppførsel

Anbefalte innlegg

Sitt i Nordsjøen og får melding frå ei forvirra kåne som har hatt problem med golfen i dag tidlig.

Hendelsesforløpet skal vere slik:

Starta bilen for å tine ruter. Kjem ut 10min seinare og abs lyset er på i dash. Ho slår av motor, for å sjå om det hjelp på lampa,

men får ikkje start igjen. Det einaste som skjer er masse rare klikkelydar i dashbordet.

På ettermiddag får ho litt hjelp av far sin: Dei får start på bilen, men den går sannsynligvis ikkje på alle sylinder (høyre ut som den manglar eksosnanlegg i følg ho) men går kun på tomgang, når enn gir gass stoppa den, og alle utvendige lys blinkar vilt.

End of story....

Noken som har vore borti lignande?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme driten med klikkelyder skjer med kjerringas golf iblant også (1.6 golf 4) på random tidspunkt, feks hvis den står på tomgang lenge eller hvis det er veldig fuktig ute.. Har ikke snøring på hva det er men ble mye bedre etter batteribytte.. Har ikke skjedd siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres umiddelbart ut som et batteri som takker for seg ja, hadde masse klikkelyder i passaten min når batteriet målte 7 volt. Relèer og elektronikk klarer ikke å gjøre det de skal, blir stående i limbo[emoji14]

Dog litt rart at dere får start innimellom, jeg er usikker på om et batteri kan være til og fra før det ryker helt?

Ang. Abs-lampa så kutter abs om spenninga blir for lav, men etter min erfaring kutter airbag gjerne tidligere (har bl.a kjørt uten dynamo til batteriet var tomt[emoji14])

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Batteriet er forholdsvis nytt, bilen er i dagelig bruk, og ho hadde ingen problem med å starte den om morningen, men som sagt etter 10min tining, så hadde lampa komt på, og ho stoppa den. Etter det har den vert umulig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir vanskelig å tippe her. Hvilken bil er det?

Batteri er nevnt.

Elektronisk gass signal? Mulig defekt pedal.

Hadde nylig en Touran med lignende problem, der var EGR og spjeld totalt sota ned og motor som justerte dette var knust (pga alt gromset i spjeldet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med vann i gulvet evt vannkasse... slik at det er kommet vann i elektronikk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 4 1,9tdi... Egr, blinda og innsug reingjort for ikkje veldig lenge sidan... Ja, det må vere noko elektronikkfeil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme bilen som jeg har, men annen motorkode. Da er det i hvertfall utelukket vann på gulvet som skader elektronikken, for det sitter ikke noe i gulvet på disse Golfene. Jeg tror heller at det er dynamoen som er defekt. Hun fikk start, men dynamoen er nå uten lading, så batteriet har blitt tappet ned på de ti minuttene oppvarming. Nytt startforsøk, spenning er for lav, ingen start, releer bare klikker. Jeg tror absolutt på at dynamoen har sluttet å lade.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter den. Ville målt spenningen på batteriet. Kan være dynamo eller dynamo reim som har ramla av (da skal batteri lyset lyse).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

føre det til at den går på 2-3 sylindre når dei får start? og slukker når ein gir gass?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, for hvis gløding ikke fungerer som den skal, noen som fort kan skje med lav spenning, så kan den fyre på 3 sylindere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått over jordingskabler etc også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.