2012 Tiguan Slag og skranglelyder

Anbefalte innlegg

Hei. Har nettopp kjøpt en 2012 Tiguan (134000km), under prøve kjøring var det slag og skranglelyder fra forstilling og det skulle de fikse. Nå har selger (Berg & Co) hatt bilen inne flere ganger, de finner ikke slakk noen plasser, har byttet begge dempere fremme med tilhørende deler, samt raklestag. Er det noen som har vært borti lignende eller vet hva dette kanskje dreier seg om?

Berg & Co har nå sendt en melding (eller hva det nå het) til Møller om hva som skal skje videre. Er spent på svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har bilen vært til utallige verkstedbesøk, både merkeverksted og uavhengig, det er byttet det som byttes kan. Konklusjonen er at det skal være en del slaglyder fra understellet på disse bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er der noe galt med min, for jeg har ikke det.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om drivakslene er skrudd til med korrekt moment?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket om drivakslene er skrudd til med korrekt moment?

 

De har aldri vært av, så hvis de ble skrudd til på fabrikken med rett moment...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er der noe galt med min, for jeg har ikke det.....

 

Ja, er selvfølgelig irriterende med denne kaklingen, men når alle verksted sier det skal være slik... hva gjør man da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har aldri vært av, så hvis de ble skrudd til på fabrikken med rett moment...

 

Boltene kan løsne på andre VAG biler og lage lyder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er topp-lageret i fjærbeinet? Det har jeg måtte bytte på min Tiguan,da var den gått 155000..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er topp-lageret i fjærbeinet? Det har jeg måtte bytte på min Tiguan,da var den gått 155000..

 

Bra tips, jeg sjekker :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.