Anbefalte innlegg

Det er tid for nye sommerdekk. Bilen har sportspakke og ble levert med 235/40-18 på orginale vw-felger. Bør jeg fortsette med denne dimensjonen eller gå ned til 225/40-18 (billigere) eller gå opp til 245/40-18 (samme pris som 235)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/40r18 vil spore mindre enn 235/40. Samme med slitasje, 225 vil slite mindre. Så om du vil ha mindre slitasje og mindre sporing så går du for smalere dekk :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme med slitasje, 225 vil slite mindre. Så om du vil ha mindre slitasje og mindre sporing så går du for smalere dekk :)

Hvorfor vil 225 slite mindre? Klart en cm smalere dekk er mindre å slite av men også mer vekt per kvcm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville ha fortsatt med 235/40, det er ikke så store prisforskjellen (på kvalitetsdekk). Hva er minimum lasteindeks Passaten trenger? De fleste 225/40-18 har 92, og jeg lurer på om ikke Passat trenger 93/94 avhenging av motor/gear?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Så en annonse fra Eiker i går. Der er forskjellen på 225 og 235 2.000 kroner for 4 dekk for Conti SC5.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.