Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er noen i eller rundt Oslo som utfører kromlakkering og om det er dyrt i forhold til vanlig lakkering? Holdbarhet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm. aldrig hørt om cromlakkering, men klart det går an å crome noe og da må det bades i spessielt bad, leverte 2 gaffelbein til motorsykkelen min til forcromming for et par år siden og det kosta 3000 kroner

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er et sted i drammen som driver med detta som ikke er så syke på pris... tror de ligger i buskerud veien el i det området, har ikke vært der sjøl men har en kompiss som cromma masse greier til en HD der for noen få kroner...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg mener ikke forkromming eller fornikling av deler, men lakk som påsprøytes på en spesiell måte som får kromeffekt. Det gikk forøvrig en Audi A3 i oslo for noen år tilbake (ca 2001) som hadde slik lakk, men med blåskjær. Mener også at et firma som hetSpiderman i Oslo hadde noe tilsvarende på en A6. Jeg er ute etter å lakke noe plast.

 

Her er et bilde av en A8 som sannsynligvis har slik kromlakk.

 

attachment.php?attachmentid=16648&stc=1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kromlakking er det ikke mange som driver med i Norge etter hva jeg ble fortalt. Frode's karosseri og lakk i Molde gjør det, og han sa det var ett av to systemer i Norge.

 

Koster ikke mer enn vanlig lakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kromlakking er det ikke mange som driver med i Norge etter hva jeg ble fortalt. Frode's karosseri og lakk i Molde gjør det, og han sa det var ett av to systemer i Norge.

 

Koster ikke mer enn vanlig lakk.

Takker Knut Arne

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av en A8 som sannsynligvis har slik kromlakk.

 

A8en her har kromlakk på plastdelene (støtfangerne) men karroseriet, som er av aluminium, er høyglanspolert. Det er en spesialitet fra MTM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis som jobber på et lakkverksted i Oslotraktene snakket om en lakk som så akkurat ut som polert alu. Krevde enormt med forarbeid men resultatet ble visst styggbra. Prisen var noe høyere enn for normal lakk.

Hvis du vil kan du få nummeret hans på pm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.