Bytte til ARL topp bolter uten å ta av toppen?

Anbefalte innlegg

Hei.

Som det står i topic lurer jeg på om jeg kan bytte topp bolter uten å ta av toppen? Tenker da å bytte en og en og stramme til med moment for hver bolt. Noen tanker rundt dette? Motoren er forøvrig en AVF.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det første jeg lurer på er hvorfor skal du bytte boltene?

Er det noe som lekker så hjelper det ikke å dra til mer...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke lekkasje nei. Har hørt og lest flere ulike steder at topp pakningen har en tendens til å ryke ved chipping, og at det kan hjelpe med disse boltene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg heller ventet til eventuell topppakning ryker og oppgradert til ARP-bolter, bedre pakning, planing av topp og blokk og annet snacks da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan gjøre det, men da helst i samme rekkefølge som de skal trekkes etter boka (fra midten og utover i kryss).

Om jeg hadde gjort det, uten å skifte til forsterket topp pakning, er en helt annen sak :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avf er holdbar og trenger ikke noen andre toppbolter ved chip... bare å kaste penger ut igjennom vinduet. Større sjanse at turbo ryker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytta til ARL bolter en og en på min ASZ og har kjørt flere år på 2,1bar etter det uten problem. Trenger overhode ikke bytte bolter hvis du skal kjøre med originalturbo!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir de originale beholdt ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.