#1 Skrevet Mars 18, 2016 Jeg har funnet ut at jeg vil ha en ladeboks i garasjen. Bor i et sameie og må ha egen måler. En modell fra Ratio har dette integrert til en hyggelig pris. 6500,- for denne: http://www.ratio.nl/en/catalog/e-mobility/charging-stations/type-2/ev-home-charger/for-use-at-16a-230v/g+c+s+i+a Fra diverse forum går det mye på Ratio og Salto. Salto ligger over i pris til 11200,-: http://www.salto.no/ladeprodukter/ladestasjoner/saltoboks-type-2 VW har produktark for Bosch/Siemens - til rundt 15000,-. Jeg aner ikke, selger ba meg om å sjekke med elektriker. Hva skal jeg velge? Takk for hjelpen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2016 Har du ikke mulighet til å trekke kabel til din egen strømmåler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2016 Har montert mye salto og det er veldig fine bokser!:-) vi monterer også salto for den lokale møller sjappa som selger ladeboks "pakker" med bil. Ang måler så får du salto boksene med fjærnavlesning som også kan brukes til intligent lading slik at om flere lader samtidig, så riskerer du ikka at sikkringer ryker, men da snakker vi litt høyere pris og noe hele borettslaget egentlig burde gått inn for, evt så er det bare en enkel boks med 1 modul måler ved siden av. Ratio har jeg ingen erfaring med. Har montert endel scandinavian electric bokser, men det er bare en dum boks med riktig type jordfeilvern, måler og evt 10 sikkring om du vill lade med shuko, de fins med både shuko og industristikk og koster vesentlig mindre, men er ikke en inteligent lader. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2016 Har hatt Salto-lader selv, og den fungerte helt perfekt det året jeg hadde den. Har også forstått det slik at en av de Møller Bil-forhandlerne som selger mest elbil i landet gikk bort fra Bosch grunnet endel trøbbel. Salto har de hatt svært god erfaring med, og anbefaler den til sine kunder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2016 Takk for innspill. Salto har også måler integrert, men jeg har ikke funnet ut om disse er "godkjente" slik at jeg unngår at naboene tror jeg stjeler strøm. Nå er det såpass mange som har elbil at det garantert må finnes noe som er like godt som en "stand alone" måler fra elektrikeren. Tar gjerne flere innspill fra dere andre GTE-eiere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 27, 2016 Salto er på plass i garasjen! Nå mangler "kun" bilen... Takk for innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...