#1 Skrevet Mars 18, 2016 (endret) Oppdaget i dag en pøl ca 20cm i diameter under Sharanen. Det er en 2012 Highline 2.0 TDI 4Motion. Lekkasjen kommer fra området foran høyre bakhjul. Var under og lyste og kunne se at en slangekobling var fuktig der. Det lukter ikke, så diesel er utelukket. Det er heller ikke kjølevæske. Når jeg tar det på fingrene er det glatt og litt oljeaktig, men det rare er at det tørker opp etter en stund med gnikking på huden. Så jeg har vondt for å tro at det er olje da dette ikke tørker opp på fingrene. AdBlue er klar i fargen så det er det heller ikke. Det er heller ikke bremsevæske, den er gyllen i fargen. Kan det være Haldex olje, noen som vet fargen på den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2016 Haldexolja er lysebrun og nesten gjennomsiktig når ny. Blir litt gråere etterhvert som kilometer går. Bilde av slangekobling? Er det varmeapparat bak i denne? Er ikke så godt kjent med Sharan(men da tenker jeg på kjølevæske). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2016 Jeg tenkte også kjølevæske, men nivået er på merket. Og den er vel ikke oljeaktig? Bilde av slangekobling kommer om litt :-). Takk for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 18, 2016 Slangekoblinger: https://www.dropbox.com/s/q1jo0i342dxo8l6/Sharan%20slangekoblinger.jpg?dl=0 Rød væske: https://www.dropbox.com/s/df1smdpp5twwi7l/Sharan%20r%C3%B8d%20v%C3%A6ske.jpg?dl=0 Det er 3 soners klima i bilen, men trodde ikke det var en egen varmeveksler bak. Går det kjølevæske til noe annet bak? Feks. oppvarming av AdBlue tank? Kan legge til at nivået i ekspansjonstanken ikke er synlig redusert. Klarte ikke å laste opp bilder, så la heller inn Dropbox linker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 18, 2016 Det der er kjøleslanger ja. Kunne tenke meg at sharan har varmeveksler bak på samme måte som Transporteren, men det er jo en enkel sak å sjekke. Uansett så må jo dette være en garantisak så ville bare satt inn bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 18, 2016 Takk igjen. Ja, jeg er ikke tvil om garantien :-) Er heller ute etter å klarlegge om vi kan bruke bilen frem til mandag uten fare for å ødelegge noe, eller om jeg må ta det i morgen med salgsavdelingen på GAV. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 18, 2016 Takk igjen. Ja, jeg er ikke tvil om garantien :-) Er heller ute etter å klarlegge om vi kan bruke bilen frem til mandag uten fare for å ødelegge noe, eller om jeg må ta det i morgen med salgsavdelingen på GAV. Synes ikke dette ser veldig bekymringsverdig ut. Som du sier også så er det ikke synlig minket i beholder. Legg litt papp under bilen og ta kontakt med de på mandagen Forhåpentligvis så har ikke de like klemt som vi har før påska så de kan få sett på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2016 Bilen levert på verksted i helga. Fikk tilbakemelding i dag at det var korrosjon på rørene som fører kjølevæske til og fra bakre varmeveksler som førte til lekkasjen. Rørene må bestilles fra fabrikken (!) og det er lang leveringstid. Er det bare jeg som er uheldig, eller er dette en "vanlig" feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...