Hvilket senkesett for og beholde komfort og senke lite. 01' A4q B5

Anbefalte innlegg

Morna!

 

På tide med fjær og demper bytte på A4n (2000 A4 B5 1.9tdi quattro)

Bruker denne mest som arbeids bil, ønsker derfor og beholde komfort.

Ikke særlig lysten på dødstiv racerbil, har nok andre biler til og kjøre fort med..

Men hadde vært gøy og fått den bitte litt lavere og ca samme komfort eller noe stivere.

Justerbart er egentlig mest og fortrekke, men Inget must.

 

Og ettersom det er arbeidsbil så er jeg eller ikke veldig gira på og putte 20000kr i understell..

Men kan nok nærme meg 10 eller rundt der om det er verdt det.

 

Har vært inne på tanken med s4 eller rs4 fjører, men disse er jo litt tyngre i nesa så det blir kansje litt feil?

 

Håper på gode ideer tanker rundt dette :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På gamlebilen til dama satt vi på h&r monotube. Synes den var knall å kjøre. Selvfølgelig merker du at du kjører senka bil over humper etc, men kjørekomfort er det ingenting å si på!

 

a4.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo lekkert ut!

Eneste er at jeg må prøve og beholde så mye høyde som mulig : /

Kan sikkert senke 20-30 ish, men 60/40 feks er ikke mulig i forhold til bruken av bilen.

Men har hørt baaaare godt om H&R, bruker også det på ræser bilene og det er topnotch!

Så spørs om ikke det hadde vært noe ja. Men så var det det med høyde igjen da : /

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jo lekkert ut!

Eneste er at jeg må prøve og beholde så mye høyde som mulig : /

Kan sikkert senke 20-30 ish, men 60/40 feks er ikke mulig i forhold til bruken av bilen.

Men har hørt baaaare godt om H&R, bruker også det på ræser bilene og det er topnotch!

Så spørs om ikke det hadde vært noe ja. Men så var det det med høyde igjen da : /

 

Mener du skal få den ganske mye høyere enn den er på bildet der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ååå ja det er justerbart?

Hva pris kan man få slikt for da? Noen med gode kontakter evt? Noen ide og kjøpe brukt? Kansje litt skummelt?

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du ha mest mulig komfort så er det kun monotube dempere som gjelder : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt og høre!

Da er mail sendt, så får vi se :D

TAKK FOR HJELP!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med å prøve Eibach senkesett, har god erfaring med de.

Billige også, fungerer godt med original dempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig. Har du en link? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde monotube på b7 passaten jeg solgte for en mnd siden.

Selv på høyeste godkjente høyde var den for lav til vanlig bruk.

Men allikevel ganske behagelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lav var den da?

Takk for innspill :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips til dempere også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen tips til dempere også?

 

Som regel så brukes senkefjører sammen med originale støtdempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er den justert på høyeste lovlige høyde.

IMG_2082%201_zpspx4der9s.jpg

 

6 cm bakkeklaring under

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sweeeet! Høyda så jo kanon ut!

Da blir det nok de! :)

Disse sammen med sachs gass (myke og tilsvarende org) dempere noe og gå for? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde monotube på b7 passaten jeg solgte for en mnd siden.

Selv på høyeste godkjente høyde var den for lav til vanlig bruk.

Men allikevel ganske behagelig.

 

Veldig opp og ned fra bil til bil virker det som. På B7 A4en til dama måtte vi lage til noe bak for at den ikke skulle være så lav.

 

- - - Updated - - -

 

Sweeeet! Høyda så jo kanon ut!

Da blir det nok de! :)

Disse sammen med sachs gass (myke og tilsvarende org) dempere noe og gå for? :)

 

Da er det bare å se frem til "baktung" bil :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du den kan bli litt "si" (lav) bak? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ikke ute etter typ Eibach pro-kit fjæresteinene ifra ønsket om lite senk og mer kontroll?

Disse kan brukes på org dempere, men best med gassdempere/kortere gassdempere eller OEM sportsunderstell.

 

Fordelen er at du har masse komfort, men får progressive fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse sammen med sachs gass (myke og tilsvarende org) dempere noe og gå for?

 

 

Vil tro det er akkurat hva du er ute etter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du ikke ute etter typ Eibach pro-kit fjæresteinene ifra ønsket om lite senk og mer kontroll?

Disse kan brukes på org dempere, men best med gassdempere/kortere gassdempere eller OEM sportsunderstell.

 

Fordelen er at du har masse komfort, men får progressive fjærer.

Skjønte ikke helt hva du mente Ola?

Er eibach et greit kjøp, mener du? :)

Ser su nevner gass dempere med kortere slag. Har du noen alternativer her?

Er ikke disse som regel stivere?

 

Takk for alle innspill!! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både Eibach og H&R har senkefjærer med mild senk, og tilgang er grei også hos norske forhandlere.

Der originale sportsunderstell kan ha komfort helt klart, mangler de kanskje litt når du begynner pushe dem.

Med progressive fjærer er tanken at deres egenskaper blir stivere jo mer de komprimeres, om du skjønner tankegangen?

 

Endel monteres slike senkefjærer av mild og medium senk på originalt understell. Det er nok ikke dumt å ha gass pga respons, men ingenting er umulig. Er derimot dempere kjørt endel kan det være at senk og dermed nytt arbeidsområde eskalerer tiden de har igjen - kanskje skifte til nye dempere er smart å ta i kombinasjon?

 

Det er sikkert mange type dempere som kan være for senket understell (jeg ser det mest relevant for 40-60mm senkefjærer), men Bilstein B6/8 eller gule Koni er vel en gjenganger. Koni FSD vet jeg endel liker, men usikker på om de er beregnet for kortere vandring enn OEM.

 

Edit: glemte det. Eibach kommer nå som B12 pro kit, dvs inklusive Bilstein dempere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.