Valg av vinterdekk til Passat GTE?

Anbefalte innlegg

Hjelp...

Jeg fikk tak i 4 18" Marseille-felger siden noen her inne sa at 17" så teit ut! :P

8x18 ET44 er beskrivelsen av felgene, hvilke dimensjoner bør jeg gå for med vinterdekk? Samt produsent da. :)

Sommerdekkene er 235-45-18.

PS: På felgene er det sommerdekk som skal av, derfor tenkte jeg å levere de til Dekk1 nå og kjøpe vinterdekk. Er det feil årstid med tanke på tilbud?

På forhånd takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye tilbud på vinterdekk nå om dagen som det går mot slutten av sesongen.

På min Golf GTE så har jeg gått for 225/45-17 Nokian Hakkapellitta R2, dette er orginaldimensjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også bestilt 225/45-17 på til min golf gte. For første gang på 25 år så skal jeg prøve piggdekk, valget endte på vredstein arctrac.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, hvilken "størrelse" bør jeg velge?

Selv jeg skjønner at 225/45-17 ikke passer på 18"-felg. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for Nokian R2 (piggfritt) eller Nokian 8 (piggdekk), spørs også hvilken laste index (LI) på dekka bilen må ha får ser at 235/45-18 har en del høyere LI enn smalere vinterdekk i 18" har, har kjørt en del med breie dekk i 18" Nokian r2 på suv og synes de er greie og kjøre på samt meget bra grepp på vinterføre

så ville ha gått for org dim (235/45-18), event litt smalere hvis lavere pris og LI,rulle omkretsen tillater det (rulle omkrets kan du regne ut her http://www.dekkalkulator.com )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det blir uten pigger. :)

Jeg antar du mente at du ville ha gått for 235/45-18"?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for original dimensjon.

Angående dekkvalg ville jeg gått for Nokian Hakka R2 om du skal kjøre piggfritt. Det er det beste piggfrie dekket noensinne laget - punktum. Piggdekk har jeg liten erfaring med så det må noen andre svare på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk, det blir uten pigger. :)

Jeg antar du mente at du ville ha gått for 235/45-18"?

Stemmer, går ofte litt fort når jeg skriver:)

Nokian R2 er det beste piggfrie dekket jeg har kjørt på, så håper du også blir godt fornøyd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lokale Dekk1-sjappa ligger faktisk under "nettpriser" fra de nett-pusherne jeg har fanget opp her inne.

Dessverre "forvirret" de meg ved å anbefale Michelin X-Ice XI3 XL EU:C-F-71dB 235/45/18 98 H - 2000,- rimeligere.

Mot Nokian HKPL R2 XL EU:C-F-72dB 235/45/18 98 R.

Jeg stoler på anbefalingene her inne og bestiller Nokian etter påske med mindre det kommer protester mot det. :)

Igjen takk for hjelpen, god påske!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den lokale Dekk1-sjappa ligger faktisk under "nettpriser" fra de nett-pusherne jeg har fanget opp her inne.

Dessverre "forvirret" de meg ved å anbefale Michelin X-Ice XI3 XL EU:C-F-71dB 235/45/18 98 H - 2000,- rimeligere.

Mot Nokian HKPL R2 XL EU:C-F-72dB 235/45/18 98 R.

Jeg stoler på anbefalingene her inne og bestiller Nokian etter påske med mindre det kommer protester mot det. :)

Igjen takk for hjelpen, god påske!

Da hadde jeg valgt Michelin. I topp-sjiktet er dekkene så nære hverandre, at vi vanlige, dødelige ikke merker forskjell. Jada, Nokian er gode dekk, men verdt 2000kr mer enn Michelin? Neppe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av erfaring så liker jeg personlig mye bedre Hakka R2 i forhold til X-ice. Synes de hare bedre grep på både snø og is. R2 er jo også laget for mer asfalt kjøring enn den Hakka R som er laget for mer vingergrep.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt Nokian Hakka 7 tidligere og synes de var alt for myke, dvs bilen føltes ustø i svinger. Har nå Goodyear Ultragrip Ice2 som jeg er meget fornøyd med og kan anbefale.

På generelt grunnlag så kan du vel ikke trå feil enten du går for Nokian, Continental, Goodyear eller Michelin. Alle er i toppsjiktet og leverer gode dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har x-ice på Passelaten min å hakka R2 på caddyen. Caddyen er helt overlegen når det gjelder grep på snø og is. Passelaten kunne du nesten trudd hadde helårs dekk i forhold.

Her er det jo selfølgelig 2 helt forskjellige biler, men har ikke noe negativt å si om R2 hvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.