Bremsekalippere trengs fort! G60 / S2 / CQ 20v

Anbefalte innlegg

Trenger kun fremkalippere til min 1989 Coupé Quattro.

 

 

Du kan også få to stykk fungerende like kalippere som delbetaling, men hvor en har en knekt luftenippel som igjen har en knekt grisepikk inni seg. Og den andre har bare en maltraktert luftenippel, men som garantert sitter like jævlig som den knekte. : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse trengs fortsatt

 

Må ikke være G60 så lenge de passer på en CQ, og ikke bygger for lang ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump. Trenger fortsatt disse ganske med en gang!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke passat 35i samme kalipper som g60? di har 256mm ventilerte skiver, mener di har girling 54 kalipper...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girling 54 kan stemme ja. Men hvordan det funker på en bil som skal a 6mm større stempler og har 276 skiver er jo en annen sak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girling 54 tror jeg passer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke girling 60 (G60) 2stemplede da?

 

hvor tykk er skiva? G54 Fra passat/golf biter vel over max 20mm tykk skive

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville lagt ut bilde. Mye mulig de er like som noe helt annet, som folk ikke vet om.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girling 60, g60 er 2 stemplet ja. Det er en del som blander g60 med bremsene fra mk2 g60 som er Girling 54 eller g54, enkeltstemplet, De Stig her ønsker er Girling 60 2 stemplede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girling 60, g60 er 2 stemplet ja. Det er en del som blander g60 med bremsene fra mk2 g60 som er Girling 54 eller g54, enkeltstemplet, De Stig her ønsker er Girling 60 2 stemplede.

 

^Dette

 

Jeg har de to stemplede Girling 60 kalipperene på min bil. Skivene mine er 25mm tjukke om jeg ikke husker feil.

RBgirling-60-set.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Girling 54 går opp til 22mm skive. Så med litt slitte klosser så får man disse på en 25mm skive. Skal passe i klaver såvidt jeg vet.

Så dette er en foreløpig fix, om du trenger raskt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke super begeistret for å gjøre det på den måten. Vil heller bytte kalipper i andre retning ;)

Men det er jo en nødløsning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forskjellige klaver på Girlig G60 vs G54.

 

G54 får man i forkskjelige utgaver.

 

de som er originalt til 20mm skive passer ikke på 22mm skive med mindre man bruker slitte klosser. forskjellig delnr i ETKA tilog med

 

jeg anbefaler at TS skaffer tilsvarende calipere jeg. istedet for å gjøre noe halvhjerta med feil deler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der, er nok bare G60 kalipper jeg kommer til å bruke penger på. Med mindre noen har noe som er en oppgradering, selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20160324_130635_zpscoe4ve6y.jpg

 

kan muligens selge deg disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De er jaggu i samme farge som mine ødelagte kalippere passer jo rett på. : smil :

 

Ser du er i Bodø da, jeg er litt langt unna da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. ja de må nok sendes da.. og det er vel ikke postgang før på tirsdag.

lakken trenger nok litt oppfrisking da det har vært griset bremsevæsle litt her og der på de, belgene på glideboltene bør sees over og den ene gummibelgen fester ikke som den skal til klaven, men ellers tipp topp stand, var overhalt før jeg brukte de selv en stund på min golf gti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg drar til Vietnam på mandag, så rett til Sogndal to uker etter. Må ha bilen klar innen søndag, da blir det ganske vanskelig.

 

Men om jeg ikke får ordna noe før det, så vil jeg jo trenge disse når jeg er ferdig på skolen, hva vil du eventuelt ha for dem da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ai. det var ei hissig tidsklemme ja. vil/må ha 1200kr +frakt for disse, ellers kan de bare ligge å sammle støv. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en helt fin pris det. Jeg tar kontakt om jeg ikke skaffer noe, så får jeg vertfall bilen på veien før 17. Mai :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.