#1 Skrevet Mars 21, 2016 Hei, Vurderer å selge A4'n min,og kjøpe en 2005-2006mod B7 med 2.0tfsi motor og quattro. Men ser det er veldig få ute til salgs med manuell kasse. Jeg lurer derfor på hva jeg kan vente meg av de tiptronickassene modellene er levert med. Audi og tiptronic fra begynnelsen av 2000tallet er jo ikke akkurat noen suksesshistorie, så lurer på om disse kassene er like dårlige.? Eller kommer man langt om man bytter olje og filter hver 60k på de..? Tfsi -motoren trives jo ekstra godt chippet, men tåler disse kassene den ekstra effekten og momentet,eller er havari snarere regelen enn unntaket..? Og er det noe modding som kan utføres på de for å øke driftsikkerheten. .? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2016 Ingen som har noe godt å komme med her...? Hva tåler de av moment, hva bør gjøres av vedlikehold selv om de er "vedlikeholdsfrie"...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 1, 2016 Tror nok kassa er mye bedre enn motoren faktisk. Ikke noe galt med tiptronic fra 05/06 iallefall bare man bytter olje og filter på senest 100.000km intervaller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...