VAG i nye problemer. Denne gangen FSI og TFSI motorer.

Anbefalte innlegg

Tragisk..det går faktisk ikke an å forsvare lenger. synd de ikke tar problemene litt mer seriøst de som lager bilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel ikke akkurat nyheter. Velkjent problem, både med oljeforbruk og kamkjedestrammere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja. Ikke akkurat nyheter dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe aksjoner på dette ? Hvilke biler/motorkoder det gjelder osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

VW/Audi har sluttet og laget holdbare bensin motorer. Må langt tilbake i tid...for å finne dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto Motor & Sport i Sverige er jo kjent for å spre hat om VAG produkter, så det meste fra dem er jo smørt på med både smør og flesk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har vel bare begge øynene åpne... Er vel ikke veldig mange andre bilfabrikanter som har klart å lage så mange dårlige motorer i nyere tid?

 

V10 (motorhavari)

2,0tdi PD (oljepumper)

2,5tdi v6. (Dårlig smøring topp)

1,4 tsi (regkjedetrøbbel++)

2,0 tfsi (oljeforbruk++)

2,0 bitdi 180hk (mye ymse mye motorbytter ) grunn?

DSG kassene er jo en historie for seg selv..

 

Må være lov å være kritisk til egne merker ettervert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er hellig overbevist om at mye feil og mangler kommer av brukerfeil og manglende vedlikehold.

 

Og går man inn for å finne feil og mangler hos et bilmerke så gjør man det, men nå er VAG det eneste merke AMS virkelig går inn for å rakke ned på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye har nok også sammenheng med mer avanserte motorer og flere potensielle feilkilder.

 

FSI motorene må vi ikke glemme :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg må si jeg ble rimelig skuffet da turboen på moderens 2013 Yeti 1.2 TSI takket for seg etter 41000 km, til trass for oljeskift/service på 5-15-25-35k km. Det er rett og slett for dårlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har vel bare begge øynene åpne... Er vel ikke veldig mange andre bilfabrikanter som har klart å lage så mange dårlige motorer i nyere tid?

 

V10 (motorhavari)

2,0tdi PD (oljepumper)

2,5tdi v6. (Dårlig smøring topp)

1,4 tsi (regkjedetrøbbel++)

2,0 tfsi (oljeforbruk++)

2,0 bitdi 180hk (mye ymse mye motorbytter ) grunn?

DSG kassene er jo en historie for seg selv..

 

Må være lov å være kritisk til egne merker ettervert.

 

Jeg høyner med Toyota, på Avensis , Rav 4 og flere til, byttes det motorer på service uten at kunden får vite om det...

 

Flere eksempel på at kunder har levert bilen på service, også har feks motorvarmeren manglet etterpå:P

Dette pga nye motorer sliter med høyt oljeforbruk, og det er nesten ikke å vente annet når delene i motorer idag skal være så lette som mulig for å få ned forbruket

Og kvaliteten er ifra laveste tilbyder på alle deler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg høyner med Toyota, på Avensis , Rav 4 og flere til, byttes det motorer på service uten at kunden får vite om det...

 

Flere eksempel på at kunder har levert bilen på service, også har feks motorvarmeren manglet etterpå:P

Dette pga nye motorer sliter med høyt oljeforbruk, og det er nesten ikke å vente annet når delene i motorer idag skal være så lette som mulig for å få ned forbruket

Og kvaliteten er ifra laveste tilbyder på alle deler

Har også hørt om dette, men de bytter faktisk motor uten hassle. Hos Møller kan en bare hoppe å drite i å få noe som helst som minner om kundeservice og reklamasjon dessverre uten å måtte true det frem! Der har de mange hakk å gå på. Helt garantert vært et bedre rykte i Norge på VAG hadde de vært mer medgjørlige. Har ennå* bank i bordet* ikke fått unormalt forbruk på A5'n. Aldri gått på longlife heller da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert for meg i allefall, uansett om jeg kjører TDI eller TFSI fra VAG, TipTronic eller DSG, jeg kommer alltid til å ha motor og drivverk forsikring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert for meg i allefall, uansett om jeg kjører TDI eller TFSI fra VAG, TipTronic eller DSG, jeg kommer alltid til å ha motor og drivverk forsikring.

 

Får vel ikke det på biler over 10 år? Ikke sikkert du har tenkt å eie slik bil etter 10 år da, men...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel ikke det på biler over 10 år? Ikke sikkert du har tenkt å eie slik bil etter 10 år da, men...

 

Nei du har nok rett, det er nok noen regler om alder ja. Prøver å holde meg til biler som enda har garanti / reklamasjon.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En ting er sikkert for meg i allefall, uansett om jeg kjører TDI eller TFSI fra VAG, TipTronic eller DSG, jeg kommer alltid til å ha motor og drivverk forsikring.

 

tipper forsikringselskapet har mulighet til å svarteliste en del motorer.

 

om det blir mange skadesaker på en type motor så ser jeg for meg at det er dårlig butikk for forsikringselskapet å selge forsikringer på slik. hele poenget er jo å tjene penger på noe som garanti/reklamasjon egenlig skal dekke :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min egen 3.0 bitdi (313) hadde jeg ingen planer om å fylle på longlife olje på servicen jeg hadde like før jul, men audi verkstedet nektet å fylle på noe annet, var vist veldig viktig mtp på partikkelfilter mm, så da ble det longlife, som forøvrig kosta ca 8 lapper, kjører aldri 30 tusen på samme olja, holder med maks 15 tusen, så det fikk dem kode inn på intervallene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får vel ikke det på biler over 10 år? Ikke sikkert du har tenkt å eie slik bil etter 10 år da, men...

 

Man får det ikke over biler som er over 10 år nei. Derimot, i selskapet jeg jobber for, er det slik at så lenge denne type forsikring er tegnet FØR bilen er 8 år (1.g.reg), og har rullet mindre enn 150.000 km, så kan forsikringen beholdes til bilen har rullet 200.000 km uavhengig av alder på bilen. Vet om flere biler som både er 2003, 2004, 2005 modeller, som har denne forsikringen inntakt i dag, fordi bilen har rullet mindre enn 200.000 km)

 

I de fleste andre selskaper opphører denne forsikringen når bilen passerer 8 år eller har passert 200.000 km. (det første som inntreffer)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ikke alltid motor/driverk forsikring hjelper- En kompis med en mk6 1.4tsi hadde fått igensotet topp, dette dekket ikke forsikring.

viste seg riktignok etter det ble byttet topp at 1 stempel hadde gått føyken og da dekket plutselig forsikring ny motor pga det var mekanisk skade ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må nevne att det hos forhandlere kan benyttes Audi utvidet drivlinje kulanse, uansett kjørelengde. Mange av medlemmene her har jo vært på merkeverksted og gjennomført service.

Kjenner til att flere fsi/tfsi motorer er dekket delvis av dette.

Fant ingen tråd i farta, hvor dette er beskrevet, men gjelder da de som er kunde på merkeverksted, og har gjennomført service der. Forhandler kan da velge selv, å dekke 0-100% av en drivlinjekomponent. Forhandler må dekke en del av sin andel, resten går til fabrikk, derfor er dette frivillig, og avhengig av kundeforhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg beholder den rustne gamle S4'n med lekk varmeregister og gåen coil en stund til, jeg.. Har jo byttet både topp og bensintank. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg beholder den rustne gamle S4'n med lekk varmeregister og gåen coil en stund til, jeg.. Har jo byttet både topp og bensintank. :P
Enig! Beste er vell å beholde sin gamle Audi C4 med 5'er motor, hvor det bare går å går. Skulle noe skje så kan en fikse det selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man får det ikke over biler som er over 10 år nei. Derimot, i selskapet jeg jobber for, er det slik at så lenge denne type forsikring er tegnet FØR bilen er 8 år (1.g.reg), og har rullet mindre enn 150.000 km, så kan forsikringen beholdes til bilen har rullet 200.000 km uavhengig av alder på bilen. Vet om flere biler som både er 2003, 2004, 2005 modeller, som har denne forsikringen inntakt i dag, fordi bilen har rullet mindre enn 200.000 km)

 

I de fleste andre selskaper opphører denne forsikringen når bilen passerer 8 år eller har passert 200.000 km. (det første som inntreffer)

 

 

Min A6 2006, registrert i 2005 har jeg motor og drivverksgaranti på ennå. Tegnet forsikringen i 2012

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min far hadde samme type forsikring og fikk selv erfare hvilken vits den egentlig var. Dette var en bil som var kjent for problemer med både motor og automatkasse, så derfor gikk han for slik forsikring. Bilen var bare 4 år gammel og gått 50k, så ikke noe stress å få tegnet den forsikringen. Men da automatkassen gikk i nødmodus og låste seg i 2.gir så var det i gang.. Feilsøking og reparasjon kom på 20k, det var styringen på girkassen som var gått i stykker. Men det nektet forsikringen å ta på drivverksgarantien fordi det var elektronikkdelen og ikke selve den mekaniske delen av girkassen som var gått i stykker. Det måtte liksom være drevene i girkassen som havererte om det skulle dekkes av drivverksgaranti. Penger ut av vinduet det.

 

Det finnes vel ikke en eneste bil som er ny nok til å kunne ha motor/drivverksgaranti som ikke har elektronikk som styrer motor og drivlinje..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.