VAG i nye problemer. Denne gangen FSI og TFSI motorer.

Anbefalte innlegg

Da kommer det nok litt ann på hvilket selskap han har. Fikk senest i uka inn en kunde som fikk godkjent skift av motorstyreenhet pga det er komponent som kan hindre fremdrift (eller noe i den duren).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det samme problem med TSI-motoren som f.eks nye Skoda Superb har?

Holde seg til 1,9tdi da...

Faen,enten er det motorproblemer eller zinkslipp...angrer mer og mer på at jeg kvittet meg med gamle-bobla,det eneste problemet var at rasshølet var konstant kaldt og man skrapet is som faen både utvendig og innvendig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte siste gen 18T med manuellkasse ene alene for og slippe å få gråhår og tom peæng pung.

Tragisk at kjøpere av dette skal lastes økonomisk for jalla kvalitet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte siste gen 18T med manuellkasse ene alene for og slippe å få gråhår og tom peæng pung.

Tragisk at kjøpere av dette skal lastes økonomisk for jalla kvalitet

 

Siste generasjon 1.8TFSI får du vel kun med S-tronic?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste generasjon 1.8TFSI får du vel kun med S-tronic?

 

18T ikke tfsi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

18T ikke tfsi��

 

Hva er 18T?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er 18T?

 

Sikter vel til gamle 1.8 Turbo som ikke har stratified injection.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle 18turbon ja, var vel med til 05-06 vil tro mange her har positiv kjenskap til den.

Selv har jeg kjørt en til 350000km og kun bytta turbon og fortsatt samme girkasse,ruller fortsatt dog med annen eier.

Men det er vel ikke bare vag som sliter med girkasser og motorer..på nyere biler

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gamle 18turbon ja, var vel med til 05-06 vil tro mange her har positiv kjenskap til den.

Selv har jeg kjørt en til 350000km og kun bytta turbon og fortsatt samme girkasse,ruller fortsatt dog med annen eier.

Men det er vel ikke bare vag som sliter med girkasser og motorer..på nyere biler

 

Hva med rust, har en 2008 Transporter som ruster noe voldsomt fra innsiden og ut. Men garanti nei da langt ifra, er for tragisk å kjøpe bil for 300000 og

rusten har overtatt etter 8 år.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der med rust forstår eg ikke helt. en golf 1 feks som er godt tatt vare på er jo mer eller mindre rustfri den dag i dag. Skulle tro rustbehanling og forhindring var mye bedre over 30 år senere,men neida :/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk irritert meg over dette en stund selv. Som svoren Audi fan skulle jeg gjerne, med hånden på hjertet, påstå hardnakket at det er et kvalitetsmerke men det ser ikke ut til å være tilfellet. Så mange svin på skogen som VAG konsernet har hatt i nyere tid bør de ta ansvar før gutta fra Bayern eller Stuttgart tar over markedet deres. Selv har jeg ikke hatt så ny Audi at jeg har slitt med disse problemene, men jeg liker ikke å se mitt favorittmerke vannes ut på denne måten!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd med denne "kinakvaliteten" etterhvert ja.. Får leve på minnene om gode tider med 5`er lyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finnes det noen oversikt over hvilke Volkswagen som har registerkjede?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har faktisk irritert meg over dette en stund selv. Som svoren Audi fan skulle jeg gjerne, med hånden på hjertet, påstå hardnakket at det er et kvalitetsmerke men det ser ikke ut til å være tilfellet. Så mange svin på skogen som VAG konsernet har hatt i nyere tid bør de ta ansvar før gutta fra Bayern eller Stuttgart tar over markedet deres. Selv har jeg ikke hatt så ny Audi at jeg har slitt med disse problemene, men jeg liker ikke å se mitt favorittmerke vannes ut på denne måten!

 

Ser jo ikke ut som at de andre der nede har det så mye bedre, da. Både MB og BMW bytter dører, motorer og girkasser rett som det er, men da VAG selger så uhorvelig mye er de nok mer utsatt og ikke minst eksponert i media for dette.

Våre tre Audier har akkurat samme rustproblemer, lakken flasser av både her og der og er omtrent umulig å stoppe. Dessverre har de også slitt med underleverandører som har tatt lett på kvalitetsarbeid, men kanskje enda verre: hatt elendig kundebehandling. I hvertfall her i Norge, hvor man til tider har måttet hale ut en reklamasjonsaksept.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående rustproblematikken som f.eks Mercedes hadde, var det jo det norske importørleddet som gjorde at dette ble til en farse her i Norge. I Tyskland var det aldri noe problem å få byttet noe som helst, men her i Norge ble dette gjort av importør (Bertel O. Steen) på billigste måte, ofte etter krangling o.l. Man har sett eksempler på biler hvor det er lakkert rett oppå metallet på skjermer f.eks.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte ny bil nå, og det ble ikke vag. Dette er en av grunnene.

 

En ting er at ting kan ryke, det skjer på alle merker.

Men den kundeservicen jeg har fått fra min forhandler på Gjøvik er så dårlig at dersom jeg skal kjøpe meg ny bil, så blir det på Møller på Hamar.

 

Siste hendelsen jeg hadde her tok kaka, fikk nye skjermer på garanti for ca 3 år siden. Montert og lakkert av karosseriforum på Gjøvik.

 

Etter ca 1,5 år så kom rusten tilbake, og jeg klagde på nytt til først karosseriforum og deretter Møller på Gjøvik.

De avviste at jeg hadde et krav, og jeg ble meget forbanna.

 

Etter langtids klaging og email/telefonkorrespondanse, og en opplæring i forbrukerkjøpsloven,

så skulle de dekke det allikevel.

 

Grunnen til at rusten kom igjen var pga feilmontering på Karosseriforum.

 

Det er frustrerende å være entusiast, når lokal forhandler er så uproff.

 

Her er nye bilen:

 

2016-03-12 12.39.45.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subaru er fine biler det men pappa var ikke så fornøyd. Rust kom etter hvert der også.luyd fra motor, svinghjul og clutch. Det var en 2010 modell impreza 2l 150 diesel.Han kjøpte den ny. 4år gammel og 80000km ble det problemer med partikelfilter og de nektet og bytte dette på 5 års reklamasjon rett og skulle ha 40000kr for og bytte. Enden på visa etter 9 forsøk på verksted og mye krangling. Ble det bedt om og ta den i innbytte og pappa kjøpte seg nybil istede. Men ble jo subaru igjen da hehe siden han liker disse bilene. Ble en XV som han heller ikke er fornøyd med etter bare 1.5år og nå ser han på den nye imprezaen istede hehe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustproblemene er vel mer utbredt på steder med mye salting.

Underspyling en gang i mellom burde kanskje vert obligatorisk.

 

Før om åra var det vel mer vanlig å ta på et eller annet antirust under bilen og inni hulrom, Tectyl, Dinitrol eller noe tilsvarende.

VAG har vel brukt galvaniserte karosserier de siste 12-15 årene, men trenger sikkert noe mere enn bare det, slik som veiene blir saltet i Norge.

Ser at full behandling koster sånn rundt 6000 kr noen steder.

 

Må være verdt det.

 

Det skal i vertfall gjøres på min neste nye bil, uansett merke......

 

Men hva ville selger av nybil si om man kom med en rust-reklamasjon etter et par år da tro :P Kanskje at man har pakket fuktigheten inn kan jeg anta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På MC & Fritidssenteret på Kongsberg selger de Subaru ja....:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

salt er helvette ja! Når jeg kjøpte audien så hadde den gått 135 000 og 12 år i tyskland, ingen tegn til rust noe sted og ingen bolter satt noe særlig.

Nå etter 5 år i norge med godt vedlikehold og vask 1 gang i uka med spyling av understell så godt man kommer til, så sitter alt av bolter i understell godt fast og understell ser langt fra pent ut :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir non-VAG på oss også.Gidder ikke sitte med hjertet i halsen hver gang man skal ut å kjøre fordi man er redd for ikke bilen holder hele veien hjem.

Jeg var så naiv å trodde Volkswagen tok kundene på alvor.....så feil kan man ta....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Galvanisering mener jeg audi eksperimenterte med fra tidlig på 80-tallet på utvalgte biler. Hadde en A100CD fra 83 som var galvet. Den var 20 år og rustfri når jeg solgte den. Tenker galvaniseringen i dag ikke er den samme som fra 80-90 tallet pga miljøhysteri og kostnader... Ble lett evighetsmaskinen Camry her i gården når man skulle ha bil uten problemer. Kjedelig bil? Ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rustproblemene er vel mer utbredt på steder med mye salting.

Underspyling en gang i mellom burde kanskje vert obligatorisk.

 

Før om åra var det vel mer vanlig å ta på et eller annet antirust under bilen og inni hulrom, Tectyl, Dinitrol eller noe tilsvarende.

VAG har vel brukt galvaniserte karosserier de siste 12-15 årene, men trenger sikkert noe mere enn bare det, slik som veiene blir saltet i Norge.

Ser at full behandling koster sånn rundt 6000 kr noen steder.

 

Må være verdt det.

 

Det skal i vertfall gjøres på min neste nye bil, uansett merke......

 

Men hva ville selger av nybil si om man kom med en rust-reklamasjon etter et par år da tro :P Kanskje at man har pakket fuktigheten inn kan jeg anta.

 

Har dinitrolbehandla Touranen. 9 år og ikke rust noesteder.

 

Merkeforhandler Audi har sågar reklame for Dinitrol i utstillingshallen, så at man skulle miste noen garantier er sprøyt.

 

Edit; det er også merkeforhandler i Haugesund (?) som selv dinitrolbehandler nybilene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De sluttet å galvanisere bilene for en stund siden etter hva jeg har forstått.

 

Alle biler har sine problemer, men uten tvil at salt er den verste fienden for alle. Hvis de faktisk kunne ha måkt vekk snøen istedenfor å salte på den så hadde det vært flott :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Subaru er fine biler det men pappa var ikke så fornøyd. Rust kom etter hvert der også.luyd fra motor, svinghjul og clutch. Det var en 2010 modell impreza 2l 150 diesel.Han kjøpte den ny. 4år gammel og 80000km ble det problemer med partikelfilter og de nektet og bytte dette på 5 års reklamasjon rett og skulle ha 40000kr for og bytte. Enden på visa etter 9 forsøk på verksted og mye krangling. Ble det bedt om og ta den i innbytte og pappa kjøpte seg nybil istede. Men ble jo subaru igjen da hehe siden han liker disse bilene. Ble en XV som han heller ikke er fornøyd med etter bare 1.5år og nå ser han på den nye imprezaen istede hehe.

Ja alle har svin på skogen, men Møller Bil Gjøvik kommer jeg uansett til å prøve å holde meg unna.

Har hatt 3 VAG og 3 SUBARU nå i nyere tid, og har nesten ikke byttet en del på mine Subaruer. Men det er dyrt når det må byttes noe.

Men mine VAG biler har jeg byttet mye deler på hele tiden.

Dette er forsåvdt greit, da biler blir slitt. Men at forhandler servicen er dårlig, det gidder jeg ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.