Feilsøke ledningsnett orginalmontert Westfalia hengerfeste S6 C4

Anbefalte innlegg

Har tatt av bakre kontakt og har forsøkt å måle ledningene for å feilsøke.

Håper noen kan hjelpe med hvor jeg finner igjen kablene fremme og evt. tips til feilsøking? : klø ::)

På tilhengerkontakt har jeg spenning kun på blinklys og tåkelys, samt på en rød/hvit kabel som ikke var tilkoblet i kontakten(ganske sikker på den går til 30A B4 sikring i motor rom).

Har tatt av dekselet under rattet, men er vanskelig å se hva som er hva i spagettien der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ledningene fra henger festet går frem til et stort relé 301 i vannkassen sammen med ledningene til baklyset, men klarer ikke bipe kontakt frem til releet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg dro tre ledninger til 301-releet, (301= lampeovervåkning) det er til høyre/venstre baklys og bremselys. Strømmen tas før lampeovervåkningen.

Blinklys er koblet i lampene bak.

Jepp, rød/hvit kabel er til ekstrastrøm i 13-pin kontakten!

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har liv i kontakten hvis lyset ellers funker, men sjekk pluggen fra hengerfestet på venstre side 'oppi' bak. Skal strengt tatt bare ta ut tåkelys..

Jeg måtte ikke koble til noe under rattet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener jeg dro tre ledninger til 301-releet, (301= lampeovervåkning) det er til høyre/venstre baklys og bremselys. Strømmen tas før lampeovervåkningen.

Blinklys er koblet i lampene bak.

Jepp, rød/hvit kabel er til ekstrastrøm i 13-pin kontakten!

Jeg skjønner ikke hvorfor du ikke har liv i kontakten hvis lyset ellers funker, men sjekk pluggen fra hengerfestet på venstre side 'oppi' bak. Skal strengt tatt bare ta ut tåkelys..

Jeg måtte ikke koble til noe under rattet.

Så du har ettermontert et sånt? :)

Lyset bak virker ellers bak ja(utenom et kabelbrudd til bakluken som jeg har isolert), og jeg sliter med å finne ut hvor spenning orginalt skal komme fra i 301 releet.

Fant et koblingskjema her, men står ikke noe om hengerfeste. Og det jeg syns er litt rart er at jeg ikke finner kontakt mellom kjørelys på hengerkontakten og kjørelys bak eller bremselys.

http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/209837.phtml

Frister å legge opp nye kabler, men er redd jeg skal få feil i autocheck. Liker jo å beholde oem om mulig også :)

Gått noen timer med multimeter og prøvelampe nå, så setter stor pris på svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det gikk overraskende greit bare jeg fant en beskrivelse, (Har lett og lett etter den for deg!!) men så var jeg heldig og fikk et kabelsett som var helt også!

I 301 går signal inn fra brytere og pedal, og ut igjen til lys, så du vil sannsynligvis ikke kunne måle noen sammenheng hvis hengerkobling er koblet før lampecheck 301 som de gjør originalt. (Men da i en egen blokk i koblingsbrettet over pedalene.) Jeg måtte til med strømtjuver inn på kablene til 301-releet, men da kablene sitter i en plugg (i øverste rekke av pluggbrettet om jeg ikke husker helt feil!) kan det jo hende den er dratt ut siden du ikke har noe funk bak der?

Den går også forbi langs terskelen, så du får prøve å trace den derfra! Kabel med 5-6 ledere (en tykkere!) med tekstiltape rundt.

Gir du opp og drar nye kabler fra lampene bak, (enkelt) kan du unngå lampetestfeil (som uansett da kun oppstår ved kjøring med henger..) ved å sette små releer imellom på baklys og bremselys. Originalt blir det ikke, da men.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da kablene sitter i en plugg (i øverste rekke av pluggbrettet om jeg ikke husker helt feil!) kan det jo hende den er dratt ut siden du ikke har noe funk bak der

Det var helt rett. Den ene pluggen satt ikke skikkelig i her. Nå virker det, tusen takk for hjelpen : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er det vi har forumet til, vet du! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.