Kjølevann, trykk, luft, varmeapparat virker ikke

Anbefalte innlegg

Byttet topp på en Touran 1.9TDI BLS motor.. Nå oppfører den seg rart. Det bygger seg litt trykk i ekspansjonstanken til vannet. Men ikke mer enn jeg skjønner er normalt ifølge andre. Men den får noen ganger, bare noen ganger, litt mye trykk. Akkurat som det er luft i systemet.

Nå funker ikke varmeapparatet annet enn når jeg gir gass, holder jeg si 1500rpm så blir det brått varme i bilen. Slipper jeg den på tomgang så slutter det å blåse varmt.

Er det noe spesiell måte å få ut luft på disse? Eller er det noe annet som er galt`?

Byttet regreim og vannpumpe når toppen var av.

Olja er rein, kjølevannet er helt reint.

Skjønner ingenting!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er nok kjølevæske? Luftet skikkelig? Høres ut som du kan ha luft i systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikker på at det er nok kjølevæske? Luftet skikkelig? Høres ut som du kan ha luft i systemet.

Vel, det er nettopp det jeg spørr om 😉

Nivå virker riktig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått tips om kanskje sprekk i topp. Så får låne noe væske som man bruker for å sjekke om det kommer kompresjon etc i vannet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig og trykksette kjølesystemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig og trykksette kjølesystemet?

Ja. Har prøvd det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.