#1 Skrevet Mars 25, 2016 Byttet topp på en Touran 1.9TDI BLS motor.. Nå oppfører den seg rart. Det bygger seg litt trykk i ekspansjonstanken til vannet. Men ikke mer enn jeg skjønner er normalt ifølge andre. Men den får noen ganger, bare noen ganger, litt mye trykk. Akkurat som det er luft i systemet. Nå funker ikke varmeapparatet annet enn når jeg gir gass, holder jeg si 1500rpm så blir det brått varme i bilen. Slipper jeg den på tomgang så slutter det å blåse varmt. Er det noe spesiell måte å få ut luft på disse? Eller er det noe annet som er galt`? Byttet regreim og vannpumpe når toppen var av. Olja er rein, kjølevannet er helt reint. Skjønner ingenting! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2016 Sikker på at det er nok kjølevæske? Luftet skikkelig? Høres ut som du kan ha luft i systemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2016 Sikker på at det er nok kjølevæske? Luftet skikkelig? Høres ut som du kan ha luft i systemet. Vel, det er nettopp det jeg spørr om 😉 Nivå virker riktig 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2016 Fått tips om kanskje sprekk i topp. Så får låne noe væske som man bruker for å sjekke om det kommer kompresjon etc i vannet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2016 Er det mulig og trykksette kjølesystemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2016 Er det mulig og trykksette kjølesystemet? Ja. Har prøvd det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...