Anbefalte innlegg

Skulle bytte skiver bak på Tiguan. Fikk løs to men dro av en på hver sin side. Er boltene for caliperbraketten som går igjennom navhuset. Bolten virket som limt fast pga korrosjonen som blir pga forskjellen i legering på gods i navhuset og bolt. Den ene fikk jeg slått ut men på den andre måtte jeg ta ut hele huset og borre ut i benk. Det sitter et stor bolt oppe og nede for stag. Disse satt også dønn. Har ikke brukt varme da jeg ikke vet om legeringen tåler det. Blir et type hvit masse. Noen tips på hvordan få bukt med dette ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem tidligere på andre biler ved bremsebytte. Måtte bruke varme, forhørte meg med en faglært bilmekaniker først, å så lenge jeg kun varmet på skrue og ikke masse gods rundt, så var det ikke noe problem. Og det var det ble det ikke heller, har også brukt induksjonsvarmer, det er et genialt verktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tipset. Kanskje et nytt verktøy i samlinga. Med all den tia jeg brukte så er det verdt investeringa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Thomas skriver. Mye varme. Bruk gjerne noe å legge rundt utsatte deler (ledninger, gummi osv). Etter mye språkbruk, noen slag med slegge og rå muskelkraft så pleier problemet å løse seg med enten løs bolt eller knekt bolt : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.