Tennings innstillinger motorkode EW

Anbefalte innlegg

Hvordan skal tenningen justeres på 1.6 bensin EW motoren til vw.

Den finnes i golf,caddy mk1 osv.

Har lest en plass at det er 9 grader fortenning@950rpm og noen andre sier mellom 17-19 uten vakum tilkoblet....

Blir helt rar av det her😂

Håper det er noen som kan svare meg på dette eventuelt bekrefte det som står over her? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haynes boka sier også 17 til 19 grader før øvre dødpunkt. Vakum skal være tilkoblet. Er bare på innsprut den skal av og plugges

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haynes boka sier også 17 til 19 grader før øvre dødpunkt. Vakum skal være tilkoblet. Er bare på innsprut den skal av og plugges

Takk! :) Sier den noe om hvilket turtall? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står bare ved tomgang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei. Skal justeres uten vakuum tilkobla. Tenning skal være statisk under justering. Ikke dynamisk slik den blir når vakuumet regulerer tenningskurva

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at den ikke begynner å regulere før på 1100rpm....

Bare leste i haynes jeg. Men om du har insprut skulle vakuum av og plugges. Mulig det star feil i den. Men uansett så er 9 grader rimelig feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står at den ikke begynner å regulere før på 1100rpm....

Bare leste i haynes jeg. Men om du har insprut skulle vakuum av og plugges. Mulig det star feil i den. Men uansett så er 9 grader rimelig feil.

rart at haynes boka skal gi forskjellig info. for det er der jeg har finni det også serru :)

17 to 19° BTDC at 700 to 800 rpm, with vacuum hose disconnected

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Justert til 18 grader fortenning nå uten vakum tilkoblet og fungerer som ett skudd ennå :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.