#1 Skrevet Mars 27, 2016 Hallo Har vann under gulvteppet på passasjersiden. Noen som har forslag på hvor det kan komme inn? Bilen har takluke. Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2016 Jeg hadde tilsvarende på min coupe, og da var det rust under frontrutepakningen soms gjorde det. Løft pakningen i de nedre hjørnene og kontroller om dreneringshullet er åpent. Som du sier så kan det også være lurt å sjekke dreneringene til soltaket. Finn endene nede i skjermene og stak opp bakvendt retning. Bruk f.eks. en vaier til dette. Det er fire dreneringspunkter totalt, en bak hvert hjul. De foran sitter nok på innsiden av plastinnerskjermene, om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 27, 2016 Har du sjekket om det går vann gjennom dreneringen av takluken? Kan blåse med høytrykk i slangene i forkant av takluken. Min Golf MK2 lekker fra takluken, blir vått på gulvet rett foran der setet skulle stått. Etter at jeg la på film over takluken, så kommer det ikke lengre vann der. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 27, 2016 Husk også å sjekke at plasten på innsiden av dørtrekket er tett. Lett å sjekke om det er tett når dørtrekket er av og du får noen til å spyle på ruten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2016 Enkleste måten å sjekke hvor vann kommer inn, er å sette hageslangen så den spyler over bilen, sett tuten til dusj. Også er det bare å vente. Vanne feks bilen i 2-3 timer, så setter du deg inn og vanner litt til, mens du venter inne i bilen og undersøker. Da bør du kunne avdekke noe ila 1-20 min. -Thelle- 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2016 Takker for mange gode forslag. Dreneringen fra takluka fungerer fint, har helt på litt vann og det kommer ut i røret i mellom dør og framskjerm. I morra skal jeg brette litt på pakninger rundt frontruta og sjekke plast bak dørtrekk. Rolf Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 29, 2016 På en type 81 jeg hadde var det plastslangen som sitter tredd på stussen fra dreneringen til soltaket i framkant som hadde sklidd av på førersiden. Hadde en 15 cm dyp dam i gulvet etter at bilen stod parkert en uke med 20 cm snø på taket når regnværet i Mo i Rana slo til hele uka Den plastslangen går ned i a-stolpen og ut i innerskjermen mener jeg å huske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...