Anbefalte innlegg

WJ? Det er jo den hauggamle turbomotoren fra typ43 med kompresjon som en sideventilert rekkeåtter fra 30-tallet. Ikke har den intercooler heller.

Skal du første gå for en 10v turbomotor, bør du satse på MC1 eller MC2 - fortrinnsvis MC2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle motorene fra typ44 er egentlig bare å glemme da kjetboksen er alt for stor. Må ha en fra UrQ for at den skal passe skikkelig i et smallchassis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kan vel ikke være så dårlig med litt oppgraderinger ? :)

Og den ser jo helt lik ut som den jeg har i orginalt bortsett fra at det er turbo.

Samme slagvolum å :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den gamle WJ-motoren er en 2,1-liter. Den er en hauggammel motor. Glem den og gå for MC2 eller 3B evnt ABY.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se problemet med og gå for en wj? Flott motor det, men en mc eller noe slikt nyere er jo selfølgelig noe bedre.

Men om du har en wj stående så ikke vær i tvil, kjempe motor :)

Er jo nevnt dette med kjet, men er ikke værre enn og bruke luftfilter boks fra 80/90/coupe/urq så er det problemet i boks.

Evt slanger også.

Anbefaler nye dyser når du først er i gang.

Ledningsnett er 2min og koble opp.

Om du skal ha noe ekstra effekt så er det bedre med en nyere motor, men det ser du.

200hk skal vel gå greit.

 

Stilig prosjekt!

Lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke se problemet med og gå for en wj? Flott motor det, men en mc eller noe slikt nyere er jo selfølgelig noe bedre.

Men om du har en wj stående så ikke vær i tvil, kjempe motor :)

Er jo nevnt dette med kjet, men er ikke værre enn og bruke luftfilter boks fra 80/90/coupe/urq så er det problemet i boks.

Evt slanger også.

Anbefaler nye dyser når du først er i gang.

Ledningsnett er 2min og koble opp.

Om du skal ha noe ekstra effekt så er det bedre med en nyere motor, men det ser du.

200hk skal vel gå greit.

 

Stilig prosjekt!

Lykke til :)

 

Tusen takk for et fyldig og ålreit svar ! Blir nok motor til høsten så blir spennende å se. Kommer bilder i den andre tråden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder ikke med luftfilterboks fra Typ89, må være fra urq. Mengdefordeleren tar også mye mer plass, ikke bare boksen. Pluss at du må ha ic og toppen på Mengdefordeleren fra urq. Ikke deler som vokser på trær lenger med tanke på dagens urq priser.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt montere hiddensprut på den da? Så slipper en det steingamle kjet-opplegget.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftfilterboks fra typ85 jeg siktet til.

Komplett mengde fordeler er lik på alle 80/90/coupe/ur/100/200.

Innvendig er de selfølgelig noe forskjellig (mengde bensin osv).

Bare luftfilterboks som er anerledes.

Så komplett boks fra en eller annen typ85 med 5syl er fint.

Slanger kan man få til og passe, men blir egentlig litt lange derfor er slanger fra typ85 5syl fint.

 

IC kan man jo fikse til, evt får men en fra urq til en ikke så alt for gal penge.

Jeg bruker modifisert S2 IC på coupeen, fungerer fint.

 

Datasprut er mulig, men kjet er jo tøft også da :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt typ81 med WJ fra 200 og den passer skikkelig dårlig uten å modifisere innerskjerm og rammevang ved turbo. Det er altfor trangt med det originale innsuget, turbo og luftfilterboks,så dette er ikke å anbefale med mindre du har deler som innsug, luftfilterboks, bensinmengdefordeler, eksosmanifoil, downpipe ifra urQuattro og som sagt lengre oppe her er ikke det deler som vokser på trær lengre.

 

En annen side er jo at det er synd å begynne å kappe og hamre i disse sjeldne 80'ene for å få montert en så gammel og avdanket motor som en WJ.

Da er det mye bedre å montere en MC2, ABY eller 3B som stort sett bare er "plug and play"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh! Innsug! Der glemte jeg :)

Der bør en bruke nyere type ja.

Resten er jo samme rulla.

Jon arne steinsvik har jo en downpipe fra ur til salgs.

Så da er det jo tur og kjør :)

Men må jo også få sagt meg enig i at nyere type 10v er jo og fortrekke.

Men en wj er finfin den og.

Står en tilsvarende i min bil, passer fint som snus den. Så ser ikke problemstilling? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv hatt typ81 med WJ fra 200 og den passer skikkelig dårlig uten å modifisere innerskjerm og rammevang ved turbo. Det er altfor trangt med det originale innsuget, turbo og luftfilterboks,så dette er ikke å anbefale med mindre du har deler som innsug, luftfilterboks, bensinmengdefordeler, eksosmanifoil, downpipe ifra urQuattro og som sagt lengre oppe her er ikke det deler som vokser på trær lengre.

 

En annen side er jo at det er synd å begynne å kappe og hamre i disse sjeldne 80'ene for å få montert en så gammel og avdanket motor som en WJ.

Da er det mye bedre å montere en MC2, ABY eller 3B som stort sett bare er "plug and play"

 

Hear hear!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har i alle fall ikke kompresjon som en sideventilert rekkeåtter, i tillegg har den både ladeluftkjøler og en bankesensor om jeg ikke tar feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har i alle fall ikke kompresjon som en sideventilert rekkeåtter, i tillegg har den både ladeluftkjøler og en bankesensor om jeg ikke tar feil.

 

Da prøver jeg å få tak i en sånn :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...om du skal få tak i noe annet, kan du like greit få tak i en MC2. Hvorfor ikke gå rett på en 3B? Du kan like godt komme deg inn 90-tallet, og ikke holde deg på 70-tallet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo 10v som er sjef!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.