#1 Skrevet April 1, 2016 Hei! Er det noen av dere som vet om det går an å bytte to "forskjellige" tiptronickasser fra bil til bil? Ska bytte en tiptronickasse fra en audi A6 motorkode: AKN. Girkassekode: DEW. Til en A6 Allroad. Motorkode: AKE. Girkassekode: EYJ. Takk for svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2016 Tør ikke svare på disse konkrete kodene. Men det er et viktig skille på årsmodell på disse tiptronicene, tror det er rundt 2003. Fysisk sett ser du det på girskifteren som på de eldre kan har stilling for tvangskjøring i lavere gir på automatmodus, noe de nyere mangler. Tror derfor første bud er å ikke tro at kasser før og etter skillet kan gå om hverandre. Om det er Allroad eller vanlig A6 tror jeg ikke har noe å si. Jeg tror også at 150 og 180 hk vil fungere om hverandre gitt at man ikke krysser nevnte årsmodell, til tross for at hjernene er ulikt programmert. Merk at jeg sier TROR, da jeg ikke har forsøkt selv. Å håndtere den svinetunge kassa er ikke enkelt, det gjør at jeg ikke ville tatt sjansen på å prøve kasse fra annen kode, men ville heller funnet ei 180 hk kasse.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2016 Takk for svar! A6en er en 99 mod og Allroaden er en 02 mod Hadde vert veldig greit å bytte om da jeg har begge bilene stående i tunet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2016 Takk for svar! A6en er en 99 mod og Allroaden er en 02 mod Hadde vert veldig greit å bytte om da jeg har begge bilene stående i tunet.. Har du pågangsmot så kjør på. Så får vi litt erfaringer i ettertid. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 2, 2016 (endret) Jeg solgte min tiptronic fra en 1.8t til en kar med en a6 2.5tdi. Informerte han om at jeg trodde det passet fysisk, men skeptisk på om det ville fungere og ikke minst om den tålte momentet. Han monterte den sammen med hjernen fra min bil og det fungerte vist det:p ikke hørt noe mer hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 3, 2017 Løfter denne igjen. Har en 01 Allroad 2.7t med EYK tipronic kasse som ikke er helt frisk. Vurderer å sette i en bra brukt kasse (om det finnes) Har funnet ei kasse fra en vanlig a6 2.7t med kode EDF. Har søkt rundt på nettet etter info men det er jammen ikke mye å finne. Det jeg er redd for er om det er forskjellige utvekslinger på de. Var jo umulig å finne noe håndfast info om de to kodene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...