#1 Skrevet April 2, 2016 Har en 08 Passat 3C som ikke har lyst til å komme ut av garasjen for å få litt luft. Håndbrekket på venstre bakhjul vil ikke løse seg opp rett ETTER en kjøretur. Når jeg prøvde å åpne håndbrekket så åpnet høyre side seg fint, men venstre motor lagde bare en lyd i noen sekunder, men ingen handling. Følgende feilkoder fikk jeg avlest: 02426 brake disk left rear not reached. 02428 left parkingbrake motor (v282) Clamping force not reached. 00446 fuction limitation due to under-voltage. (Merk: jeg kan ha tappet batteriet av å ha trykket endel på knappen til håndbrekket I håp om å få det opp.) Følgende har jeg gjørt nå: Skrudd ut motor på caliper (ingen brudd eller sprekk i skalet, rotasjon i motor) Prøvd å skru stempel tilbake som bilen vil rulle. (Får løsnet litt, men subber veldig i bremseskive. Er ikke hver dag jeg er borti noe slikt så jeg håper noen kan komme inn med noe kunnskap om dette. " border="0" alt="">" border="0" alt=""> 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2016 Tipper du kan koste på deg ny bremsecaliper 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2016 Kan motoren på caliperen fungere selv om den er defekt? Eller kan det være soleklart at selve caliperen har takket for seg helt plutselig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2016 Enten har caliper'n tatt kvelden, eller så får den ikke strøm. Hadde det problemet på en kamerat sin bil. Men siden den ikke får nok "clamping force" så kan det se ut som motoren i calipern er sliten. Enkleste er nok en ny caliper.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2016 Kjent problem på disse. Har hatt det samme på begge sider. Skjært av caliperen og montert ny. Fikk det rundt 200k kilometer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 4, 2016 Noen som vet om caliper'n til 2.0tdi passer til 1.9tdi? Spør dumt nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 4, 2016 Har ikke noe med motoren å gjøre. Bør være Passat 3c da begge to... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...