#1 Skrevet April 3, 2016 Jeg skulle ut å kjøre Audien i dag og kom 100 meter før det sa pang under bilen etterfulgt av en ekkel lyd. Etter å ha leitet litt ser jeg ar fjærskålen på førersiden ligger nedpå dekket. Er dette ett klassisk problem? Er det mulig å sveise dette fast igjen eller må jeg belage meg på nye fjærbein? Setter stor pris på innspill her. Og selsagt. Om noen har fjærbein liggende så er jeg interessert.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 3, 2016 Det kan ikke være et vanlig problem akkurat. Personlig har jeg aldri hørt om det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 3, 2016 Det er veldig vanlig at dette skjer. Har sett det flere ganger både på eldre Audi og andre merker. Vil ikke anbefale å sveise det, du bør nok prøve å skaffe et annet fjærbein. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 3, 2016 Jeg har hørt om det ja, men det er ikke merketypisk, det kan skje med alle biler med McPherson fjærben. Det er veisaltet som gjør det. Jeg vet at det finnes fjærskåler til endel biler, men jeg kan ikke se at Veng har til S6. Det er bare å kjøpe et brukt fjærben, så er problemet løst. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 3, 2016 Som Per skriver skjer dette på div biler. Opplevd det samme på en Volvo 240. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 7, 2016 Har opplevd dette på en S4 som hadde ganske brune fjærbein, og som hadde gått med stive senkefjærer en god stund. Når det skjer er fjærskåla som regel såpass rusten at man skal jobbe mye med sveiseapparatet for å bygge opp noe holdbart. Jeg kjøpte heller et annet sett med fjærbein og solgte de defekte til en som skulle bygge dem om til coilovers. For min del skjedde dette i godt driv, ca 130 km/t på en motorvei i EU. Så man kan trygt si at dekket ble slitt og at det røyk bra fra hjulbuen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 7, 2016 Hei. Jeg har fjærbein uten fjærer, dempere og skiver til salgs Tenkte 4k 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 7, 2016 Ikke uvanlig på C4 dette. Hadde rusthull i fjørskåla på min egen A6 etter 430", samt en delebil hvor hele skåla løsnet som hos deg. Siden du har S6 fjørbein som er en del mer verdifulle en vanlig A6, ville uansett ha tatt en titt for å se om fjørbeinet kan reddes. Alt avhenger at hvor mye friskt stål som er igjen. Sandblåsing er jo et must her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...