#1 Skrevet Juni 18, 2005 Har et problem med noe elektrisk på bilen min nå... det er to sikkringer til motor elektronikk i bilen en på 15amp og en på 20amp. den sikringen på 20 amp den ryker så fort jeg vrir om tenninga. når tenninga er avslått så er det 12volt igjennom sikringen, men setter jeg på tenninga så ryker sikkringen. har prøvd og kobble fra alle kontakter i motor rommet og det samme skjer. hvis jeg tar ut kontakten på hjernen så ryker ikke sikkringen. noen som kan ha noen tips om hvor jeg bør lete?? alt er til hjelp. har titta over meste parten av det elektriske, men kan ikke se at det har gnagd igjennom noe sted. men har følesen av at det er en kabel et sted som har gnagd seg igjennom isolasjonen. men finner ikke noe. så tips om hvor jeg bør lete og hva dem to forskjellige sikkringene går til hadde vært fint. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 18, 2005 hva nr er det på sikringen ? ligger den i sikringsboksen?? kan se litt på skjema om jeg ser noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2005 heisann. det er to sikkringer i motor rommet som det er til motor elektronikk en på 15 amp og en på 20 amp. den på 20 amp er det som ryker den har nr : 27. motor elektronik 1. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2005 I følge skjema er sikring 27 siring for motorstyring i ekstra sikringsholder (i sikringsboksen), kan tas løs med et skrujern på insiden. Den skal få + (30) rett fra sikringsboksen 1,5 mm2 rød og gå ut fra sikring 1,5 mm2 rød/vit til punkt 18 på jernen.Skal ikke gå innom noe annet. så er det ikke noe tull med denne, bør det være noe ut fra jerne som blir jordet el.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 20, 2005 Har funnet feilen nå... ledningen til masse måleren lå i klem og isolasjon var gnissa igjennom. så det var grunn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...